Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Suomalaisten kansainvälinen jalkapallomatkailu

Pekkarinen, Aku; Hämäläinen, Mikael (2023)

 
Avaa tiedosto
Hamalainen_Pekkarinen.pdf (928.0Kt)
Lataukset: 


Pekkarinen, Aku
Hämäläinen, Mikael
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304044724
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin kyselyn avulla suomalaisten kiinnostusta kansainväliseen jalkapallomatkailuun. Kysely suunnattiin JukNic Media Oy:n hallinnoiman jalkapallomedian Byyrin seuraajille. Tuloksien ja palautteen avulla Byyri pystyy kehittämään mahdollisia esille nousseita kehityksen kohteita, ymmärtämään paremmin ihmisten toiveita ja mielenkiinnon kohteita sekä kasvattamaan suomalaisten jalkapallomatkailukulttuuria.

Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin sähköistä kyselyä, jota jaettiin Byyrin sosiaalisen median alustoilla Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä marraskuussa 2022. Kysely keräsi 417 vastausta, joista 362 oli miehiä ja 52 naisia. Opinnäytetyössä käsitellään myös urheilumatkailuun liittyviä eri osa-alueita, jalkapallohuliganismia, eettisyyttä ja rasismia.

Kyselyn tuloksista käy ilmi, että suomalaiset eivät kovin usein käy katsomassa jalkapalloa ulkomailla. Vastaajista kuitenkin lähes kaikki ovat vähintään kerran käyneet ulkomailla ottelua joskus katsomassa. Vastausten perusteella suomalaisten keskuudessa on suosittua käydä esimerkiksi omatoimisella lomareissulla katsomassa paikallista jalkapallo-ottelua neutraalina kannattajana.
 
The topic of this thesis is international football tourism among Finnish people. The survey aimed to investigate the opinions and interests of Byyri’s social media followers regarding international football tourism. Byyri is football media administered by JukNic Media Ltd. Using the results and the feedback, Byyri will be able to identify potential areas for development, understand people’s desires and interests and increase the culture of football tourism among Finns.

The data collection method used was an electronic survey that was distributed on Byyri’s social media platforms, Instagram, Facebook and Twitter, in November 2022. A total of 417 responses were collected, of which 362 were given by men and 52 by women. The thesis also addresses various aspects related to sport tourism, football hooliganism, ethics and racism.

The results of the survey show that Finns do not frequently go abroad for football matches. However, almost all respondents have been abroad in a football match at least once. Based on the responses, the most popular way among Finns is to go abroad on an independent vacation to watch a local football match as a neutral supporter.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste