Visuaalinen ilme kuvataiteilija-graafikolle
Jussila-Väisänen, Kaisa (2014)
Jussila-Väisänen, Kaisa
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061312803
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061312803
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on visuaalisen ilmeen rakentaminen kuvataiteilijalle ja graafiselle suunnittelijalle eli tässä tapauksessa itselleni. Kuvataiteilijat rinnastetaan usein yrittäjiin, mutta käytännössä heidän työtään on hieman hankalaa määritellä. Kuvataiteilijan ja graafikon tarpeet suunnittelulle ovat erilaiset. Graafikko tuntee työnsä puolesta visuaalisen markkinoinnin ja mainonnan keinot, mutta kuvataiteilijat käyttävät markkinointia vähän. Median kanavien lisääntyminen luo haasteita kuvataiteilijoille.
Teoriaosuudessa perehdytään visuaalisen yrityskuvan rakentamiseen ja brändiajatteluun. Lisäksi selvite-tään markkinointia ja imagon rakentamista kuvataiteilijan näkökulmasta. Toiminnallisessa osuudessa suunnittelen itselleni visuaalista markkinointimateriaalia, joka sopisi sekä kuvataiteilijan että graafisen suunnittelijan tarpeisiin.
Teoriaosuudessa perehdytään visuaalisen yrityskuvan rakentamiseen ja brändiajatteluun. Lisäksi selvite-tään markkinointia ja imagon rakentamista kuvataiteilijan näkökulmasta. Toiminnallisessa osuudessa suunnittelen itselleni visuaalista markkinointimateriaalia, joka sopisi sekä kuvataiteilijan että graafisen suunnittelijan tarpeisiin.