Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Ökad synlighet på Google? Hur man får en ny webbsida på Googles första resultatsida- En studie för ett Service Pulse.

Syrenius, Wilhelmina (2023)

Avaa tiedosto
Syrenius_Wilhelmina.pdf (1.557Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Syrenius, Wilhelmina
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202402126801
Tiivistelmä
För att ett företags webbsida ska nå sina är det väsentligt att den rankar högt i sökmotorer, främst på Google då denna är den största sökmotorn. En låg ranking på Google resulterar i lågt antal besökare på webbsidan. Det enda sättet för ett företag att påverka sin ranking i organiska, icke-betalda sökresultat är genom sökmotoroptimering, även kallat SEO. För att påverka en webbsidas SEO kan olika åtgärder vidtas på (On-page) men också utanför (Off-page) själva webbsidan. Examensarbetets syfte har varit att sökmotoroptimera ServicePulse (SP) nya webbsida samt skapa en bättre förståelse för SEO hos SP-medlemmarna. Arbetet fokuserade främst på att ta fram olika förbättringsförslag tillsammans med SP-medlemmarna för ökad synlighet på Google. Aktionsforskning blev därmed den logiska forskningsmetoden då skribenten aktivt deltog i förändringsarbetet. Forskningsmetodiken följer en aktionsforskningsmetod som använder kvalitativ data som samlats in genom intervjuer, observationer, olika mätningar samt litteraturstudier. Den teoretiska referensramen lade grunden för själva förändringsarbetet då teorin både är aktuell och framtagen av experter inom SEO-branschen. En nyckelordsforskning genomfördes på basis av litteraturstudien och underlättade vidare framtagandet av utvecklingsförslag för On-page SEO. Studien gav en djupgående analys av förbättringar som kunde göras till SPs webbsida tangerat till On-page-, Off-page, och Teknisk SEO för ökad synlighet. Genom det nära samarbetet under hela examensarbetets gång har SP-medlemmarna fått en djupare förståelse för SEO och kan i framtiden använda sig av kunskapen. Forskningen ledde också till en totalt ny kommunikationsprocess i SPs verksamhet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste