Myymälän muutoksien vaikutus olemassa olevaan asiakaskuntaan
Saikkonen, Saara (2023)
Saikkonen, Saara
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304145281
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304145281
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää myymälän muutoksien vaikutusta olemassa olevaan asiakaskuntaan, jossa Lappeenrannan Iittala Outlet oli viime keväänä muuttunut Iittala & Co myymäläksi. Tavoitteena oli saada hyödyllistä tietoa kuluttajilta uuden myymälän muutoksista, jota tarvittaessa pystyy myös hyödyntämään tulevissa myymälöissä.
Tutkimus tehtiin haastattelemalla kyseisessä myymälässä asioivia asiakkaita. Tulokset osoittivat sen, että jokainen kuluttaja on erilainen ja jokainen kuluttaja rekisteröi ja havainnoi asioita eri tavoin myymälässä. Kokonaisuudessa myymälän muutos ei vaikuta negatiivisella tavalla olemassa olevaan asiakaskuntaan, vaan muutos on otettu hyvin vastaan.
Tutkimus tehtiin haastattelemalla kyseisessä myymälässä asioivia asiakkaita. Tulokset osoittivat sen, että jokainen kuluttaja on erilainen ja jokainen kuluttaja rekisteröi ja havainnoi asioita eri tavoin myymälässä. Kokonaisuudessa myymälän muutos ei vaikuta negatiivisella tavalla olemassa olevaan asiakaskuntaan, vaan muutos on otettu hyvin vastaan.