Kuljetinjärjestelmän optimointi ja kunnossapito
Matomäki, Eetu (2023)
Matomäki, Eetu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304205752
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304205752
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä mallinnettiin uusi suurempi kapasiteettinen ruuvipurkain olemassa olevan pohjalta. Purkaimelle tuotettiin kunnossapidon kriittisyysanalyysi, jonka pohjalta tehtiin kunnonvalvonta suunnitelma, sekä pohja kunnossapidon toimenpiteiden tuottamiseksi. Ehkäisevän kunnossapidon suunnittelussa käytettiin kokonaisvaltaista tuottavaa kunnossapitoa (TPM), kunnonvalvontaa (IVHM) ja parantavaa kunnossapitoa.
Tavoitteena oli purkaimen suunnittelu valmistuspiirustuksineen. Tuotettu purkain sovitettiin osaksi tuotantolinjaa ennalta määrättyjen järjestelmien kanssa ”moduuli” tyyppisesti. Laitteelle tehtiin kunnossapidon kriittisyysanalyysi, jonka pohjalta asiakas kykenee suorittamaan ehkäisevää kunnossapitoa, sekä tunnistaa purkaimen osat, joissa kriittisyys on suuri.
Tuloksena syntyi valmis ruuvipurkain, jota on mahdollista tarjota asiakkaille. Tuotokseen sisältyi valmistuspiirustukset, joita voidaan käyttää purkaimen valmistukseen sekä kriittisyysanalyysi yritykselle, joka on mahdollista antaa asiakkaalle ja käyttää tarvittaessa tukena laitteeseen liittyvissä kysymyksissä.
Tavoitteena oli purkaimen suunnittelu valmistuspiirustuksineen. Tuotettu purkain sovitettiin osaksi tuotantolinjaa ennalta määrättyjen järjestelmien kanssa ”moduuli” tyyppisesti. Laitteelle tehtiin kunnossapidon kriittisyysanalyysi, jonka pohjalta asiakas kykenee suorittamaan ehkäisevää kunnossapitoa, sekä tunnistaa purkaimen osat, joissa kriittisyys on suuri.
Tuloksena syntyi valmis ruuvipurkain, jota on mahdollista tarjota asiakkaille. Tuotokseen sisältyi valmistuspiirustukset, joita voidaan käyttää purkaimen valmistukseen sekä kriittisyysanalyysi yritykselle, joka on mahdollista antaa asiakkaalle ja käyttää tarvittaessa tukena laitteeseen liittyvissä kysymyksissä.