Markkinoinnin suunnittelu mikroyrityksessä : Markkinointisuunnitelma Vihergroup Oy
Vihervaara, Elias (2023)
Vihervaara, Elias
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304215802
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304215802
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tarkastelee markkinoinnin suunnittelua mikroyrityksessä. Opinnäytetyön tarkoituksena on laatia aloittelevalle mikroyritykselle markkinointisuunnitelma vuodelle 2023. Opinnäytetyön toimeksiantaja on metsänhoitoalan yritys Vihergroup Oy. Opinnäytetyön tekijä on yksi yrityksen perustajista ja omistajista. Opinnäytetyössä luodaan ensin tietoperusta markkinoinnista, markkinoinnin suunnittelusta ja digitaalisesta markkinoinnista, alan kirjallisuutta hyödyntäen. Toiminnallisessa osuudessa sovelletaan luotua tietoperustaa ja kartoitetaan nykytilanne markkinoista, kilpailusta ja yrityksen resursseista ja tavoitteista. Tämän pohjalta luodaan markkinointisuunnitelma toimeksiantaja yritykselle. Markkinointisuunnitelma on salainen liiteosa opinnäytetyötä.
Työn aikana toimimme aktiivisesti yrityksen omistajien kanssa, jotka antoivat omia näkemyksiä työnsisältö varten. Nykytilanteen kartoitusta ja markkinointisuunnitelman tekoa varten työssä hankittiin tietoa yritystietokannoista sekä omistajien, metsähoitoyhdistysten sekä muiden asiakkaiden kanssa käytyjen keskustelujen kautta.
Työn aikana toimimme aktiivisesti yrityksen omistajien kanssa, jotka antoivat omia näkemyksiä työnsisältö varten. Nykytilanteen kartoitusta ja markkinointisuunnitelman tekoa varten työssä hankittiin tietoa yritystietokannoista sekä omistajien, metsähoitoyhdistysten sekä muiden asiakkaiden kanssa käytyjen keskustelujen kautta.