Sosiaalinen media työkaluna automyyjän työssä
Pohjonen, Tomi (2023)
Pohjonen, Tomi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304215855
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304215855
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada näkemys, millaista on moderni myynti ja miten digitaalisuus on muuttanut automyyjän työtä. Tutkimus keskittyi autoalaan ja siellä toimiviin työntekijöihin. Tutkimuksen tavoitteena oli saada käsitys miksi automyyjät käyttävät sosiaalista mediaa osana myyntityötä ja pystyä saamaan ymmärrys, onko monikanavaisesta myynnistä oikeasta hyötyä.
Opinnäytetyössä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Työn teoria- ja tietoperustana käytettiin markkinoinnin ammattikirjallisuutta sekä internetlähteitä. Työ̈ toteutettiin kyselytutkimuksen avulla, joka suunnattiin suomalaisille automyyjille, jotka käyttävät sosiaalista mediaa osana myyntityötään.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tietoa sosiaalisen median hyödyistä automyyjän työssä, sekä vastaus tutkimuskysymykseen miksi autoalan myyjät käyttävät sosiaalista mediaa osana automyyjän työtä. Tulokset osoittavat, että sosiaalisen median hyödyt automyyjän työssä ovat kiistattomat.
Opinnäytetyössä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Työn teoria- ja tietoperustana käytettiin markkinoinnin ammattikirjallisuutta sekä internetlähteitä. Työ̈ toteutettiin kyselytutkimuksen avulla, joka suunnattiin suomalaisille automyyjille, jotka käyttävät sosiaalista mediaa osana myyntityötään.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tietoa sosiaalisen median hyödyistä automyyjän työssä, sekä vastaus tutkimuskysymykseen miksi autoalan myyjät käyttävät sosiaalista mediaa osana automyyjän työtä. Tulokset osoittavat, että sosiaalisen median hyödyt automyyjän työssä ovat kiistattomat.