Asiakaskysely TE-liven työnantaja-asiakkaille
Karevaara, Satu (2023)
Karevaara, Satu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304276736
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304276736
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Hämeen TE-toimiston kanssa. Tutkittavaksi kohteeksi valikoitui uusi valtakunnallinen, vuorovaikutteinen ja videovälitteinen rekrytointikonsepti, TE-live. Tutkimuksessa haluttiin selvittää miten työnantajat ovat kokeneet TE-liven ja miten palvelua voidaan hyödyntää rekrytoinneissa.
Teoreettisessa viitekehyksessä aluksi käsiteltiin rekrytointia sekä työnantajamainetta, jonka jälkeen syvennyttiin rekrytointiviestintään, rekrytointikanaviin ja videovälitteiseen viestintään. Lopuksi teoriaosuudessa perehdyttiin asiakaskokemukseen ja asiakastyytyväisyyteen. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin Teams-haastatteluilla, joihin kutsuttiin viisi Hämeen TE-toimiston TE-liven työnantaja-asiakasta. Neljä kutsutuista osallistui haastatteluun.
Tutkimuksesta selvisi, että työnantaja-asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä palveluun ja pitävät toteutusta ammattimaisena ja laadukkaana. TE-liveen osallistuminen on lisännyt yritysten näkyvyyttä alueella. Tutkimuksen tulosten avulla Hämeen TE-live pystyy kehittämään palvelua entistä paremmaksi ja vastaamaan paremmin yritysten tarpeisiin.
Teoreettisessa viitekehyksessä aluksi käsiteltiin rekrytointia sekä työnantajamainetta, jonka jälkeen syvennyttiin rekrytointiviestintään, rekrytointikanaviin ja videovälitteiseen viestintään. Lopuksi teoriaosuudessa perehdyttiin asiakaskokemukseen ja asiakastyytyväisyyteen. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin Teams-haastatteluilla, joihin kutsuttiin viisi Hämeen TE-toimiston TE-liven työnantaja-asiakasta. Neljä kutsutuista osallistui haastatteluun.
Tutkimuksesta selvisi, että työnantaja-asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä palveluun ja pitävät toteutusta ammattimaisena ja laadukkaana. TE-liveen osallistuminen on lisännyt yritysten näkyvyyttä alueella. Tutkimuksen tulosten avulla Hämeen TE-live pystyy kehittämään palvelua entistä paremmaksi ja vastaamaan paremmin yritysten tarpeisiin.