Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Luomu- ja lähiruoka-aamiaisten suunnittelu, toteutus ja seuranta yritys X:ssä

Kasurinen, Antero (2010)

 
Avaa tiedosto
luomu -ja lähiruoka-aamiainen.pdf (1.006Mt)
Lataukset: 


Kasurinen, Antero
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002262604
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona yritys X:ään. Yritys X halusi vastata asiakkaiden tarpeisiin ‎kehittämällä jo olemassa olevien aamiaisten rinnalle sekä luomu- että lähiruokaaamiaisen.lisäksi ‎opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella luomu- ja lähiruoka-aamiaisten myyntiä touko-joulukuun 2009 ‎ajalta. Opinnäytetyön pääongelmaksi muodostui, miten suunnitellaan, toteutetaan ja seurataan luomu- ja ‎lähiruoka-aamiaisia yritys X:ssä. Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään puolestaan luomu- ja lähiruokaa, ‎tuotesuunnitteluprosessia ja palveluyrityksenmarkkinoinnin kilpailukeinoja.‎
Uusien palvelutuotteiden suunnittelu aloitettiin joulukuussa 2008. Suunnittelu eteni ‎tuotesuunnitteluprosessin mukaisesti alkaen ideoinnista ja päättyen tuotteen lanseeraukseen ‎huhtikuussa 2009. Tämän jälkeen myyntiä seurattiin yritys X:ssä kuukausiraporttien perusteella touko-‎joulukuun 2009 aikana. Myynti oli alkukuukausina vähäistä johtuen heikosta mainonnasta.Yritys X:ään tuli ‎uusista aamiaisista ensimmäinen pysyvä mainos lokakuussa 2009. Mainonnan avulla luomu- ja lähiruoka-‎aamiaisten menekki parani selvästi. Vaikka opinnäytetyössä ei tutkittu asiakkaiden mielipiteitä uusista ‎aamiaisista, saivat ne suullisesti hyvää palautetta.‎
Opinnäytetyöstä hyötyivät sekä yritys X, että sen asiakkaat. Yritys X sai luomu- ja lähiruoka-aamiaisten ‎avulla lisämyyntiä ja keinon erottua kilpailijoista. Asiakkaat saivat puolestaan uusien aamiaisten avulla ‎täytettyä tarpeensa.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste