Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Toimintaohjeistus myyntiedustajille julkishallinnon asiakkuuksiin : case Yritys X

Kaikusalo, Kirsi (2023)

 
Avaa tiedosto
Kaikusalo_Kirsi.pdf (1.408Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Kaikusalo, Kirsi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305017030
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli toimintaohjeistuksen laatiminen myyntiedustajille, jotka työskentelevät julkishallinnon asiakkuuksien parissa. Työ tehtiin toimeksiantona Yritys X:lle. Työn tuloksena syntyi toimintaohjeistus toimeksiantajayrityksen sisäiseen käyttöön.

Toimintaohjeistukselle oli tarve, koska julkishallinnon asiakkuuksien hankintaprosessi eroaa yksityisten yritysten hankintaprosessista. Julkisen toimijan tulee noudattaa hankintalakia EU-kynnysarvot ja kansalliset kynnysarvot ylittävissä hankinnoissa. Hankintalaki määrittää hankintaprosessin kulun.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Aineiston keruumenetelmänä käytettiin osallistuvaa havainnointia. Osallistuvan havainnoinnin tavoitteena oli tunnistaa haasteet, joita julkisten asiakkuuksien hoidossa esiintyy. Havaituista haasteista pyrittiin tunnistamaan ne, joita toimintaohjeistuksella on mahdollista ratkaista.

Tutkimuksen tulosten perusteella haasteita esiintyy kaikissa julkishallinnon asiakkuuden hankintaprosessiin liittyvissä vaiheissa. Päätelmänä voidaan todeta suurimman osan haasteista liittyvän siihen, että julkista hankintaprosessia ei tunneta riittävästi. Erityisesti toimintaohjeita tarvittiin hankinnan valmisteluvaiheeseen, sekä sopimuskauteen.

Toimintaohjeistus laadittiin tehtyjen havainnointitulosten ja päätelmien pohjalta. Lisäksi hyödynnettiin teoriaa. Toimintaohjeistuksella pystyttiin ratkaisemaan kattavasti asiakkaan hankintaprosessin eri vaiheisiin kohdistuvia haasteita. Viestinnän haasteisiin pelkkä edustajien ohjeistus on riittämätön. Viestintää tulisi parantaa kaikkien asiakkaiden parissa työskentelevien kesken.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste