Markkinointisuunnitelma : Case: Haapajärven Ravi ry
Hirvi, Mirja (2023)
Hirvi, Mirja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304286759
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304286759
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia ravitapahtuman kiinnostavuutta ja löytää kehitysehdotuksia Haapajärven Ravi ry:lle, jotta ravitapahtuman kävijämäärät kasvaisivat. Markkinointisuunnitelmassa pureudutaan Haapajärven Ravi ry:n markkinointiin ja sen kehittämiseen.
Opinnäytetyöni alkaa teoriaosuudesta, jossa kerrotaan mitä markkinointi on, mitkä ovat markkinoinnin käsitteet, merkitys ja muodot sekä kilpailukeinot. Itse opinnäytetyö kertoo kohdeyrityksestä eli Haapajärven Ravi ry:stä ja yleisellä tasolla raviurheilun nykytilasta Suomessa. Opinnäytetyön teoriaosuuden pohjana on käytetty pääasiassa markkinointiaiheista kirjallisuutta sekä nettilähteitä.
Tutkimuksen perusteella tulisi Haapajärven Ravi ry:n panostaa enemmän mainontaan ja markkinointiin, vaikka yhdistyksellä on vankka perusta toiminnan viemiselle eteenpäin. Opinnäytetyö tulee palvelemaan Haapajärven Ravi ry:tä ja sen toimintaa tulevaisuuden markkinoinnin saralla
Opinnäytetyöni alkaa teoriaosuudesta, jossa kerrotaan mitä markkinointi on, mitkä ovat markkinoinnin käsitteet, merkitys ja muodot sekä kilpailukeinot. Itse opinnäytetyö kertoo kohdeyrityksestä eli Haapajärven Ravi ry:stä ja yleisellä tasolla raviurheilun nykytilasta Suomessa. Opinnäytetyön teoriaosuuden pohjana on käytetty pääasiassa markkinointiaiheista kirjallisuutta sekä nettilähteitä.
Tutkimuksen perusteella tulisi Haapajärven Ravi ry:n panostaa enemmän mainontaan ja markkinointiin, vaikka yhdistyksellä on vankka perusta toiminnan viemiselle eteenpäin. Opinnäytetyö tulee palvelemaan Haapajärven Ravi ry:tä ja sen toimintaa tulevaisuuden markkinoinnin saralla