Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Sarake Oy:lle digimarkkinoinnin keinoja hyödyntäen

Nissinen, Vilma (2023)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Vilma Nissinen theseus.pdf (738.2Kt)
Lataukset: 


Nissinen, Vilma
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037420
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimeksiantajalle kattava markkinointisuunnitelma markkinoinnin käytännön toteuttamisen perustaksi. Työn tavoitteena oli löytää yritykselle kilpailuetu sekä keinoja uusasiakashankinnan helpottamiseksi ja tunnettuuden lisäämiseksi. Keskeistä kilpailuedun löytämisen kannalta oli yrityksen nykytilan kartoittaminen lähtökohta analyysien avulla, kilpailijoiden analysointi sekä markkinointistrategian luominen näiden perusteella. Markkinointisuunnitelman perustana hyödynnettiin kustannustehokasta digimarkkinointia, jonka ympärille yrityksen käytännön markkinointi tulee rakentumaan.
Teoriaosuus muodostaa työlle teoreettisen viitekehyksen, jonka perusteella empiriaosuus on toteutettu. Teoriatietoa on hankittu markkinoinnin, markkinoinnin suunnittelun ja B2B-markkinoinnin kirjallisuudesta, painottuen mahdollisimman uusiin julkaisuihin tiedon ajankohtaisuuden varmistamiseksi. Lähteinä on käytetty suomenkielisen kirjallisuuden lisäksi englanninkielistä kirjallisuutta. Empiriaosuuden tiedonhankinnassa hyödynnettiin teoriaperustan lisäksi toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajan haastattelua sekä erilaisia artikkeleita, tutkimuksia ja raportteja IT-alan nykytilasta ja tulevaisuudesta. Myös muita internet lähteitä käytettiin.
Empiriaosuudessa toimeksiantaja yritykselle luotiin markkinointisuunnitelma, joka sisältää yrityksen näkökulmasta tärkeimmät strategiset linjaukset ja käytännön toimenpiteet. Markkinointisuunnitelma koostuu lähtökohta-analyyseistä, tavoitteista, markkinointistrategiasta ja käytännön toimenpiteistä, joiden lisäksi myös markkinoinnin seuranta ja mittaaminen on huomioitu suunnitelmassa. Lopputuotoksena yritykselle luotiin MRACE-mallin mukainen toimintasuunnitelma digimarkkinoinnin toimenpiteistä sekä markkinoinnin vuosikello, jonka perusteella markkinointia lähdetään käytännössä toteuttamaan. Työn empiriaosuus on salattu toimeksiantajan toiveesta.
Kokonaisuudessaan tämä opinnäytetyö käsittelee kattavasti markkinoinnin suunnittelua ottaen huomioon B2B-markkinoinnin näkökulman ja digitaalisuuden vaikutukset yrityksen markkinoinnin toteuttamisessa. Työssä panostettiin yrityksen nykytilan analysointiin ja IT-markkinoiden tulevaisuuden näkymien tarkasteluun, joiden perusteella markkinoinnin strategiset linjaukset ja markkinoinnin toteutuskeinot sekä kanavat valittiin yrityksen budjetti huomioiden.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste