Asiakastyytyväisyyden selvittäminen : Ravintola Lamppu
Ovtchinnikov, Alexander (2023)
Ovtchinnikov, Alexander
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047713
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047713
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä Ravintola Lampun toimintaan ja selvittää, millaisia kehittämisideoita asiakkailla on koskien ravintolan toimintaa, asiakaspalvelua, viihtyvyyttä ja ruokavalikoimaa. Tutkimuksessa käytettiin paperikyselylomaketta ja täytettyjä lomakkeita saatiin yhteensä 100 kappaletta.
Teoriaosiossa käsitellään laadukkaan asiakaspalvelun merkitystä ravintola-alalla, asiakastyytyväisyyden teoriaa, asiakastarpeita, palveluympäristön merkitystä ja asiakkaan- ja asiakaspalvelijan rooleja.
Tutkimustuloksista pääteltiin, että asiakkaat ovat tyytyväisiä Ravintola Lampun toimintaan. Ravintolan tilat koettiin suhteellisen miellyttäväksi ja henkilökunnan todettiin olevat erittäin ammattitaitoista ja palveluhaluista. Asiakkailta saatiin myös kehittävää palautetta koskien ravintolan ruokalistaa ja kalustoa.
Teoriaosiossa käsitellään laadukkaan asiakaspalvelun merkitystä ravintola-alalla, asiakastyytyväisyyden teoriaa, asiakastarpeita, palveluympäristön merkitystä ja asiakkaan- ja asiakaspalvelijan rooleja.
Tutkimustuloksista pääteltiin, että asiakkaat ovat tyytyväisiä Ravintola Lampun toimintaan. Ravintolan tilat koettiin suhteellisen miellyttäväksi ja henkilökunnan todettiin olevat erittäin ammattitaitoista ja palveluhaluista. Asiakkailta saatiin myös kehittävää palautetta koskien ravintolan ruokalistaa ja kalustoa.