Markkinointi Instagramissa : Instagram-strategia ja sisältökalenteri vaatekaupalle : case Carlings Oy Ab Lappeenranta
Kojo, Linda (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047718
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047718
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Lappeenrannassa sijaitsevalle Carlings-ketjumyymälälle. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä Instagramiin suunnattu Instagram-strategia ja sisältökalenteri. Näiden avulla on tarkoitus luoda raamit Instagram-sisältöön.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskityttiin sosiaaliseen mediaan ja erityisesti Instagramiin, sisältökalenteriin ja sosiaalisen median strategiaan. Sosiaalista mediaa käsiteltiin yrityksen näkökulmasta. Yritykselle luotu Instagram-strategia pohjautui teoreettiseen tietoon.
Instagram-strategiassa määriteltiin eri osa-alueet tarkasti. Instagram-strategian lisäksi suunniteltiin sisältökalenteri, jonka on tarkoitus auttaa sisällöntuottamisessa. Työn avulla samankaltaiset yritykset voivat tehostaa markkinointiaan sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskityttiin sosiaaliseen mediaan ja erityisesti Instagramiin, sisältökalenteriin ja sosiaalisen median strategiaan. Sosiaalista mediaa käsiteltiin yrityksen näkökulmasta. Yritykselle luotu Instagram-strategia pohjautui teoreettiseen tietoon.
Instagram-strategiassa määriteltiin eri osa-alueet tarkasti. Instagram-strategian lisäksi suunniteltiin sisältökalenteri, jonka on tarkoitus auttaa sisällöntuottamisessa. Työn avulla samankaltaiset yritykset voivat tehostaa markkinointiaan sosiaalisessa mediassa.