Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen matkailumarkkinoinnissa: markkinointisuunnitelma saaressa sijaitsevalle matkailuyritykselle

Kinnunen, Milla (2023)

Avaa tiedosto
Kinnunen_Milla.pdf (813.8Kt)
Lataukset: 


Kinnunen, Milla
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088256
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma pienikokoiselle saaressa toimivalle matkailuyritykselle, Aholansaaren Matkailu Oy:lle, joka sijaitsee Nilsiässä Pohjois-Savossa. Markkinoinnin kehittämisen päänäkökulma oli digimarkkinointiin kuuluvassa sosiaalisessa mediassa, jonka kehittämisideoita tarjottiin työssä toimeksiantajalle.

Opinnäytetyö on muodoltaan toiminnallinen. Se koostuu matkailumarkkinointiin liittyvästä tietoperustasta ja markkinointisuunnitelmasta, jonka päätavoitteita ovat tunnettuuden ja saavutettavuuden parantaminen sekä yrityksen näkyvyyden kohentaminen sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön päämääränä on, että toimeksiantajan yritys saisi enemmän kävijöitä sosiaalisiin medioihinsa ja herättäisi kiinnostusta kotimaisissa matkailijoissa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jossa tarjotaan vinkkejä ja kehittämisideoita sosiaalisen median käyttöön yrityksen markkinointikeinona. Yrityksen käytössä olevia ja tässä opinnäytetyössä käsiteltyjä sosiaalisia medioita ovat Facebook ja Instagram. Kehittämisideoita laadittiin myös sähköpostimarkkinointiin ja yrityksen verkkosivuille. Markkinointisuunnitelma ja siinä tarjotut ideat hyödyttävät toimeksiantajan yrityksen toimintaa tulevaisuudessa.
 
The purpose of this thesis was to develop a marketing plan for Aholansaaren Matkailu Ltd. It is a small tourism company located on an island in Nilsiä, Nothern Savonia. The focus of the development of the marketing plan was on social media, which is one part of digital marketing. Development ideas for the use of social media were offered to the commissioner of the thesis.

This thesis is functional and it consists of a knowledge base on tourism marketing and of a marketing plan. The main objectives of the marketing plan are improving awareness and accessibility as well as enhancing the visibility of the company in social media. The aim of the thesis is to increase the number of visitors on the commissioner’s social media platforms and to arise interest among domestic tourists.

A marketing plan was created as a result of this thesis. It offers the commissioning company tips and promotion ideas for using social media as a marketing tool. The social media platforms that are used by the company and discussed in this thesis are Facebook and Instagram. Development ideas were also provided for email marketing and for the company’s website. The marketing plan and the ideas provided will benefit the commissioner’s business in the future.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste