Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tutkimus terveystuoteyrityksen somemarkkinoinnista

Ervast, Anne (2023)

 
Avaa tiedosto
Ervast_Anne.pdf (967.3Kt)
Lataukset: 


Ervast, Anne
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088483
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään sosiaalisen median markkinointia terveystuotealalla. Työn tavoitteena oli tutkia terveystuoteyrityksen sosiaalisen median kanavia sekä niiden toimivuutta käyttäjäkyselyn avulla.

Tutkimus on pääosin kvantitatiivinen, mutta aineiston käsittelyssä on käytetty myös kvalitatiivisia lähestymistapaa. Kysely noudattaa survey-tutkimusstrategiaa ja sen analyysi on tilastollisesti kuvaava. Aineistonhankintamenetelmässä päädyttiin kyselytutkimukseen, jolla aikaansaataisiin riittävä määrä vastauksia suhteellisen lyhyessä ajassa. Kysely toteutettiin kotimaisen kysely- ja raportointityökalun, Webropolin, avulla ja se julkaistiin sekä yrityksen Facebook- että Instagram-tilillä. Käyttäjät saivat vastata kyselyyn anonyymisti kahden viikon ajan ja lopuksi sen tuloksista koostettiin yhteenveto, jossa tuloksia kuvattiin sanallisesti sekä graafisesti.

Tutkimuksen tuloksissa pohdittiin yrityksen tämänhetkistä somekanavien tarjonnan tilannetta. Yrityksen olisi hyvä suunnitella myös mahdollisia uusia markkinointikeinoja, jotka voisi toteuttaa lain sallimissa puitteissa. Markkinointikeinojen tulisi olla silti riittävän informatiivisia sekä totuudenmukaisia sosiaalisen median seuraajia ja asiakkaita ajatellen. Tutkimuksen tulokset osoittivat kyllä selkeää käyttäjätyytyväisyyttä yrityksen sometilejä kohtaan, mutta palaute laittoi kuitenkin myös miettimään ratkaisuja, joilla tilejä voitaisiin selkeästi uudistaa nykyaikaisempaan ja ammattimaisempaan suuntaan. Yrityksen on helppo hyödyntää kyselytutkimuksesta saatua informaatiota tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste