Tyytyväisyys metsänhoitotöiden toimitusketjuun: asiakastyytyväisyyskysely Nälkäviulu Oy:ltä UPM Metsän toimihenkilöille
Kärki, Perttu (2023)
Kärki, Perttu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088391
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088391
Tiivistelmä
Metsänhoitotöiden toimitusketjujen sujuvuus on tärkeä osa metsäyhtiöiden asiakaspalvelun sekä asiakastyön sujuvuutta. Tutkimus tehtiin tukemaan uuden franchising-yrittäjän toimintaa sekä antamaan eväitä työn kehittämiseen. Palvelun laatu on huomioitava myös organisaatioiden sisäisessä palvelussa ja kaupankäynnissä sekä palveluiden tuottamisessa.
Tutkimuksessa suoritettiin kysely, joka lähetettiin 50 henkilölle UPM Metsän organisaation sisällä. Kyselytutkimusta on analysoitu tutkimalla eri taustamuuttujien riippuvuuksia. Tutkimuksessa selvisi, että UPM Metsällä ollaan tyytyväisiä Nälkäviulun tuottaman palvelun kokonaislaatuun.
Jatkoa ajatellen on pohdittu NPS- palautejärjestelmän perustamisesta työvaiheiden toteutuksiin. Yritys on saanut myös käyttöönsä laadullisia palautteita kyselystä, joita se voi käyttää jatkokehityksensä tukena.
Tutkimuksessa suoritettiin kysely, joka lähetettiin 50 henkilölle UPM Metsän organisaation sisällä. Kyselytutkimusta on analysoitu tutkimalla eri taustamuuttujien riippuvuuksia. Tutkimuksessa selvisi, että UPM Metsällä ollaan tyytyväisiä Nälkäviulun tuottaman palvelun kokonaislaatuun.
Jatkoa ajatellen on pohdittu NPS- palautejärjestelmän perustamisesta työvaiheiden toteutuksiin. Yritys on saanut myös käyttöönsä laadullisia palautteita kyselystä, joita se voi käyttää jatkokehityksensä tukena.