Woodio shop-in-shop : konseptisuunnitelma kokemukselliseen esillepanoon
Laine, Catharina (2023)
Laine, Catharina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305109185
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305109185
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä suunniteltiin konseptitasoinen shop-in-shop-suunnitelma design-kylpyhuonekalusteita valmistavalle yritykselle, Woodiolle. Konseptin tarkoituksena oli luoda esillepanon kautta yhtenäinen brändi-ilme Woodiolle sekä elämyksellinen ostokokemus asiakkaille. Konseptin avainasemassa oleva modulaarinen ja helposti toteutettavissa oleva myymäläkalusto tukee Woodion brändiä niin jälleenmyyjien tiloissa kuin messukäytössä.
Konseptisuunnitelmaa varten taustoitukseen kerättiin aineistoa shop-in-shop-konseptista, myymälä- ja kalustesuunnittelusta sekä asiakkaan ostokäyttäytymisestä. Taustatietoa hyödynnettiin laajasti suunnitteluprosessissa sekä lopullisessa suunnitelmassa.
Opinnäytetyössä pohdittiin Woodion olemassa olevan esillepanon ongelmakohtia ja hyödynnettiin kirjallisen lähdeaineiston lisäksi havainnointia, benchmark-menetelmää, luonnostelua ja 3D-mallinnusta. Työn lopputuotoksena syntyi skaalattava esillepanokonsepti, jonka avulla Woodion tuotteita voidaan esitellä yhtä arvokkaasti, oli kyseessä yhden, tai useamman moduulin kokoinen esillepanokokonaisuus.
Konseptisuunnitelmaa varten taustoitukseen kerättiin aineistoa shop-in-shop-konseptista, myymälä- ja kalustesuunnittelusta sekä asiakkaan ostokäyttäytymisestä. Taustatietoa hyödynnettiin laajasti suunnitteluprosessissa sekä lopullisessa suunnitelmassa.
Opinnäytetyössä pohdittiin Woodion olemassa olevan esillepanon ongelmakohtia ja hyödynnettiin kirjallisen lähdeaineiston lisäksi havainnointia, benchmark-menetelmää, luonnostelua ja 3D-mallinnusta. Työn lopputuotoksena syntyi skaalattava esillepanokonsepti, jonka avulla Woodion tuotteita voidaan esitellä yhtä arvokkaasti, oli kyseessä yhden, tai useamman moduulin kokoinen esillepanokokonaisuus.