Unia Design : brändi-ilme uudelle yritykselle brändistrategian pohjalta
Virtanen, Laura (2023)
Virtanen, Laura
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305109192
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305109192
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli suunnitella brändi-ilme uudelle yritykselle aiemmin tehdyn brändistrategian pohjalta. Brändi-ilme pitää sisällään typografian, värit, logon, visuaaliset elementit, kuvamaailman, piktogrammit ja sosiaalisen median ikonit. Brändi-ilme on kootusti esillä graafisessa ohjeistossa, joka on opinnäytetyön liitteenä.
Suunnitteluprosessissa hyödynnettiin muun muassa käsivaraista luonnostelua, moodboardeja, vektoripiirtämistä, mockup-pohjia ja kilpailijakartoitusta eli benchmarkingia. Tietopohjaa haettiin alan kirjallisuudesta, kuten kirjoista, oppaista ja blogeista sekä alan asiantuntijoiden haastatteluista.
Lopputuotoksena on valmis brändi-ilme, joka pohjautuu brändistrategiaan ja graafinen ohjeisto, jossa ohjeistetaan ilmeen oikeanlaista käyttöä esimerkkien avulla.
Suunnitteluprosessissa hyödynnettiin muun muassa käsivaraista luonnostelua, moodboardeja, vektoripiirtämistä, mockup-pohjia ja kilpailijakartoitusta eli benchmarkingia. Tietopohjaa haettiin alan kirjallisuudesta, kuten kirjoista, oppaista ja blogeista sekä alan asiantuntijoiden haastatteluista.
Lopputuotoksena on valmis brändi-ilme, joka pohjautuu brändistrategiaan ja graafinen ohjeisto, jossa ohjeistetaan ilmeen oikeanlaista käyttöä esimerkkien avulla.