Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digipalveluiden kehittäminen Nurmeksen Fenno Optiikalle

Ryhänen, Salla-Mari; Tervo, Saija (2023)

 
Avaa tiedosto
Digipalveluiden kehittäminen Nurmeksen Fenno Optiikalle (1.098Mt)
Lataukset: 


Ryhänen, Salla-Mari
Tervo, Saija
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051110105
Tiivistelmä
Yhteiskunnan muuttuminen ja digitaalisen toimintaympäristön jatkuva kehittyminen asettaa uusia vaatimuksia yrityksille sekä ikääntyville ihmisille. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Nurmeksen Fenno Optiikalle. Aihe opinnäytetyölle on saatu Karelia-ammattikorkeakoulun hankkeen kautta. Tavoitteena oli selvittää, miten nykyiset palvelut toimivat Nurmeksen Fenno Optiikalla ja miten näitä voitaisiin kehittää etävastaanottopalveluiksi erityisesti ikäihmiset huomioon ottaen. Lisäksi opinnäytetyössä selvitettiin, kuinka optikkoliike ja Nurmeskotiyhdistys ry voisivat kehittää heidän välistänsä yhteistyötään.

Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Haastateltavina oli Nurmeksen Fenno Optiikan yrittäjä ja silmälääkäri sekä Nurmeskotiyhdistys ry:ltä toiminnanjohtaja ja vastaava sairaanhoitaja. Opinnäytetyössä tarkasteltiin benchmarking-vertailuanalyysin avulla, kuinka digitaaliset palvelut on toteutettu muissa yrityksissä.

Tulosten perusteella toimeksiantajalle laadittiin kehittämissuunnitelmat ja jatkokehitysehdotukset, joita yrittäjä voi hyödyntää palveluiden kehittämisessä ja ylläpitämisessä. Tutkimuksessa selvisi, kuinka digitalisaatiota voitaisiin hyödyntää palveluiden kehittämisessä ja kuinka yhteistyötä Nurmeskotiyhdistys ry:n kanssa voitaisiin kehittää.
 
Societal changes and the continuous development of the digital operating environment place new demands on companies and aging people. The thesis was done as a commission for Nurmeksen Fenno Optiikka. The topic was obtained through the project of Karelia University of Applied Sciences. The aim was to find out how the current services work at Nurmeksen Fenno Optiikka and how they could be developed into remote reception services especially considering the elderly. In addition, the thesis explored how the opticians and the Nurmeskotiyhdistys ry could develop their cooperation.

The thesis was implemented as a case study using qualitative research. Thematic interviews were used as the data collection method. The interviews were conducted with the entrepreneur and ophthalmologist from Nurmeksen Fenno Optiikka and the executive director and nurse in charge of Nurmeskotiyhdistys ry. The thesis used a benchmarking analysis to find out how digital services have been implemented in other companies.

Based on the results, plans we made to develop and maintain services. Further development proposals were also prepared. The thesis found out how digitization could be utilized in service enhancement and how cooperation with the Nurmeskotiyhdistys ry could be improved.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste