Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Defining viable new markets for a large iGaming company

Kunnas, Mira (2023)

 
Avaa tiedosto
MasterThesis_MiraKunnas_Final THESEUS version.pdf (768.4Kt)
Lataukset: 


Kunnas, Mira
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051210380
Tiivistelmä
Opinnäyteyössä tutkittiin kuinka suuri iGaming-alan yritys kartoittaa uusia potentiaalisia markkinoita varmistakseen ydinstrategiansa toteutumisen jatkuvasti kasvavalla, sekä muuttuvalla toimialalla. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa alalle parhaiten sopivat markkina-avausstrategiat sekä parametrit jotka määrittelevät markkinan potentiaalin ja sen toteuttamiskelpoisuuden. Teoreettisen pohjan tutkimustyölle loi kirjallisuuskatsaus jossa käsiteltiin markkina-avausstrategioita, riskienhallintaa sekä strategista päätöksentekoa. Metodologinen lähestymistapa opinnäytetyössä oli konstruktiivinen tutkimusstrategia. Aineiston keräämiseen käytettiin kirjallisuutta, työpajoja, aivoriihiä, kollaboratiivista prototyypin luomista sekä osallistuvaa havainnointia. Opinnäytetyön avulla kehitettiin prospektointityökalu, jonka tarkoitus on tukea Yritys X:ää sekä markkinakartoituksessa, projektienhallinnassa, että tiedonjaossa sekä kommunikaatiossa sen sidosryhmille.
Opinnäytetyön tulokset vahvistivat, että markkina-avauksessa onnistumisen ytimessä on laadukas, kriittisesti tulkittu data. Kaikki toiminta päätöksenteosta riskikartoitukseen perustuu siihen, mikä tietämyksen taso yrityksellä on markkinan tilanteesta. Yrityksen tulee ottaa huomioon myös muita tekijöitä, joihin ei välttämättä voida perustaa ainoastaan datan pohjalta. Yksi näistä tekijöistä on markkina-avauksen ajankohta, jota on haastavaa ennakoida kun otetaan huomioon viime vuosien muutokset ja trendit alalla sekä äkilliset globaalit mullistukset, kuten pandemia sekä sota Euroopassa. Toinen haaste on markkinoille tulon moodi sekä lisenssivaatimukset tai lisenssin puute, jotka voivat toimia rajoittavana tekijänä mikäli kohdemarkkina on luonut sen ympärille tiukkoja vaatimuksia. Liian tiukat lainsäädännölliset vaatimukset tai niiden suoranainen puute itsessään voivat olla yritykselle syy jättää markkinan potentiaali käyttämättä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste