Meeting design industry analysis
Nikolaeva, Sofia (2014)
Nikolaeva, Sofia
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061713073
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061713073
Tiivistelmä
Tämä toimiala-analyysi on tehty Meeting Support Institute (MSI) järjestölle, joka on tapahtumajärjestämisen ja kokoussuunnittelun organisaatio. Jäsenyys Meeting Support Instituuttissa tarjoaa uusia mahdollisuuksia kehittää ja edistää kokoussuunnitteluun liittyviä tuotteita ja palveluita. Lisäksi, MSI jäsenet pääsevät oppia kokoussuunnitelusta ja markkinoista.
Tutkimuksen päätavoitteena on tutkia kokoussuunnittelualaa ja analysoida sen toimintaympäristöä toimittajan näkökulmasta. Tässä opinnäyttetyössä on käytetty kvantitatiivinen tutkimusmenetelmää eli online-kyselyä. Kyselyyn osallistuneita rekrytoitiin LinkedIn verkkoyhteisöpalvelun kautta. Tutkimuksen tekijä on tutkinut kokoussuunnittelu palvelujen toimittajia EU:ssa ja Pohjois-Amerikassa.
Teoreettinen viitekehys perustui sekä julkaistuihin että sähköisiin lähteisiin ja käsittelee B2B, Porterin toimiala-analyysia, kokoussuunnittelua ja kokousalan kirjallisuutta.
Tutkimus osoitti, että kokouksen suunnittelu toimiala on kasvava toimiala. Sen lisäksi, kilpailu on kovaa ja alan jäsenet kohtaavat tyypillistä sille vaiheelle esteitä, kuten asiakkaan hämmennystä ja epävarmuutta, korkeat markkinointikustannukset, uusien tulokkaiden uhka, vähän tutkimuksia / tilastoja ja muuta tietoa saatavilla ja toimittajien muuttuva rooli. Kuitenkin tutkimusten tulokset osoittivat, että kokous suunnittelu toimittajat ovat melko tyytyväisiä asemaansa ja markkinat ovat kasvussa.
Tutkimuksen päätavoitteena on tutkia kokoussuunnittelualaa ja analysoida sen toimintaympäristöä toimittajan näkökulmasta. Tässä opinnäyttetyössä on käytetty kvantitatiivinen tutkimusmenetelmää eli online-kyselyä. Kyselyyn osallistuneita rekrytoitiin LinkedIn verkkoyhteisöpalvelun kautta. Tutkimuksen tekijä on tutkinut kokoussuunnittelu palvelujen toimittajia EU:ssa ja Pohjois-Amerikassa.
Teoreettinen viitekehys perustui sekä julkaistuihin että sähköisiin lähteisiin ja käsittelee B2B, Porterin toimiala-analyysia, kokoussuunnittelua ja kokousalan kirjallisuutta.
Tutkimus osoitti, että kokouksen suunnittelu toimiala on kasvava toimiala. Sen lisäksi, kilpailu on kovaa ja alan jäsenet kohtaavat tyypillistä sille vaiheelle esteitä, kuten asiakkaan hämmennystä ja epävarmuutta, korkeat markkinointikustannukset, uusien tulokkaiden uhka, vähän tutkimuksia / tilastoja ja muuta tietoa saatavilla ja toimittajien muuttuva rooli. Kuitenkin tutkimusten tulokset osoittivat, että kokous suunnittelu toimittajat ovat melko tyytyväisiä asemaansa ja markkinat ovat kasvussa.