Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Valmentavan johtamisen kartoitus ja käyttöönotto: case Nordea Business Centre

Laaksoharju, Marko (2023)

Avaa tiedosto
Laaksoharju_Marko.pdf (1.032Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Laaksoharju, Marko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051510834
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka tutkimuksen kohdeorganisaatiossa voitaisiin ottaa valmentavan johtajuuden toimintatavat käyttöön esihenkilöiden hyödynnettäväksi arjen johtamisessa. Tutkimuksessa paneudutaan siihen, että mitkä ovat lähtökohdat, edellytykset ja haasteet valmentavan johtamistavan toteuttamisessa sekä miten hyvin valmentava johtajuus tunnetaan esihenkilöiden keskuudessa ja mitä hyötyjä siitä tiedostetaan olevan organisaatiolle. Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä ja tapaustutkimuksen kohdeorganisaationa oli Nordea Bank Suomi Oyj:hin kuuluva Nordea Business Centre ja siellä työskentelevät esihenkilöt. Aineisto kerättiin toteuttamalla puolistrukturoidut teemahaastattelut jokaisen tutkimukseen osallistuvan kanssa erikseen. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että esihenkilöt jo tällä hetkellä hyödyntävät osittain valmentavan johtamisen toimintatapoja ja ymmärtävät mitä hyötyä valmentavasta johtamistavasta heille on. Kuitenkin panostamalla erityisesti osaamiseen antaa rakentavaa palautetta ja hyödyntämällä valmentavan johtamistavan metodeja myös paremmin tiimipalavereissa voidaan saada valmentavasta johtamistavasta mahdollisimman suuri hyöty organisaatiolle, jolloin liiketalouden tuloksilla on mahdollisuus kasvaa entisestään.
 
The aim of this study was to find out how Nordea Business Center, the target organization of the study, could adopt the operating methods of coaching leadership for superiors to use in everyday management. The research focused on the starting points, prerequisites, and challenges in implementing coaching leadership among supervisors and what benefits it is known to have for the organization. The empirical study of the research was carried out using a qualitative research method and the target organization of the case study was the Nordea Business Center of Nordea Bank Suomi Oyj and the supervisors working there. The data was collected by conducting semi-structured thematic interviews with each participant in the study separately. Based on the research, it can be concluded that supervisors are already partially utilizing the methods of coaching leadership and understand the benefits of coaching leadership for them. However, by investing especially in the ability to give constructive feedback and by making better use of coaching leadership methods in team meetings, it is possible to get the greatest possible benefit from coaching leadership for the organization, and business results have the opportunity to grow even more.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste