Direct dialogue bay : tulevaisuuden työkalu asiakastyytyväisyyden ja tuloksen kasvattamiseen
Määttänen, Janne (2023)
Määttänen, Janne
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051611040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051611040
Tiivistelmä
Digitalisaatio ja uudet teknologiat ovat suuressa roolissa nykyajan autoteollisuudessa. Asiakkaat odottavat korkeaa asiakaspalvelua. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää minkälaisia tulevaisuuden mahdollisuuksia Porschen Direct Dialogue Baylla (DDB, ennakkotarkastus) saadaan aikaan ja miten se nyt vaikuttaa Porsche-huollon asiakastyytyväsisyyteen sekä korjaamon tulokseen ja mikä on tämän prosessin lisäarvo.
Teoriaosuudessa käsitellään tilastoja, jo olemassa olevia teknologioita sekä millaisia DDB-tarkastusprosesseja on olemassa ja hyötyä DDB-tarkastuksilla saadaan aikaan. Teoriaosuudessa pohditaan mahdollisia tulevaisuuden tuomia toiminnallisuuksia.
Käytännön osuudessa suoritettiin asiakashaastatteluja sekä -kyselyitä.
Lopputuloksena kerrotaan, millaisia vaikutuksia DDB-tarkastuksilla on asiakastyytyväisyyteen ja minkälaista taloudellista vaikutuksia DDB-tarkastuksilla saadaan aikaan
Teoriaosuudessa käsitellään tilastoja, jo olemassa olevia teknologioita sekä millaisia DDB-tarkastusprosesseja on olemassa ja hyötyä DDB-tarkastuksilla saadaan aikaan. Teoriaosuudessa pohditaan mahdollisia tulevaisuuden tuomia toiminnallisuuksia.
Käytännön osuudessa suoritettiin asiakashaastatteluja sekä -kyselyitä.
Lopputuloksena kerrotaan, millaisia vaikutuksia DDB-tarkastuksilla on asiakastyytyväisyyteen ja minkälaista taloudellista vaikutuksia DDB-tarkastuksilla saadaan aikaan