Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Brändäyksen elementit suomalaisessa verkkosarjakuvassa

Sammalisto, Jere (2023)

 
Avaa tiedosto
Sammalisto_Jere.pdf (1.631Mt)
Lataukset: 


Sammalisto, Jere
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413641
Tiivistelmä
Nykyisessä digitaalisen median ja markkinoinnin nopeasti muuttuvassa maailmassa on tärkeää, miten tekijöiden ja töiden näkyvyyttä voi nostaa esiin ja erottua joukosta. Brändäykseen liittyviä elementtejä voi etsiä ja löytää eri paikoista, kuten sosiaalisen median julkaisuista. Tämä opinnäytetyö pyrkii löytämään brändiin liittyviä elementtejä sosiaalisessa mediassa julkaistavista suomalaisista verkkosarjakuvista.

Opinnäytetyön tietoperusta koostuu tutkimuskirjallisuudesta, opinnäytetöistä ja sähköisistä tietolähteistä. Tutkimus hyödyntää laadullista tutkimusta ja aineistoanalyysiä tarkastellen kahden työhön valitun suomalaisen verkkosarjakuvan sisältöä brändin näkökulmasta. Tutkimuksen pääpainona ovat lukijoiden kommentit, joista voi päätellä brändeille ominaisesti, miten yleisö kokee verkkosarjakuvien sisällön. Tavoitteena on koostaa listaus brändäyksen elementeistä, jotka voivat edesauttaa esimerkiksi yritysten ja itsenäisten tekijöiden bränditietoutta brändikehityksessä, markkinointisuunnittelussa ja sisällöntuotannossa.

Tuloksina on listaus selkeistä brändäyksen elementeistä, jotka liittyvät paljon toisiinsa, mutta joita voi käsitellä itsenäisinä teemoinaan. Tutkimustavoitteet täyttyivät, vaikka kyseessä on yksi tapaus brändi- ja sarjakuvatutkimuksen kentällä ja niin havainnoista kuin tuloksista on hyvä vältellä tekemästä definitiivisiä yleistyksiä. Tuloksissa ja havainnoissa on kiinnostavaa potentiaalia mahdollisiin jatkotutkimuksiin ja -kehitykseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste