dc.contributor.author | Malmi, Laura | |
dc.contributor.author | Frondelius, Julia | |
dc.date.accessioned | 2014-06-27T12:54:20Z | |
dc.date.available | 2014-06-27T12:54:20Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-201405198556 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/79885 | |
dc.description.abstract | Opinnäytetyön tarkoituksena oli yrityksen visuaalisen ilmeen luominen ja markkinointiviestinnän kehittäminen Sasetec Oy:lle. Työ toteutettiin kehittävänä toiminnallisena tutkimuksena, jonka tavoitteena oli luoda konkreettista hyötyä yritykselle erilaisten markkinoinnissa käytettävien materiaalien ja uuden visuaalisen ilmeen avulla. Samalla pyrimme kehittämään Sasetec Oy:n liiketoimintaprosesseja ulkoisessa markkinoinnissa.
Sasetec Oy on Hyvinkäällä vuonna 2001 perustettu nosto-ovi ja murtosuoja-asennuksiin keskittyvä pienyritys. Yritys on toiminut aikaisemmin alihankkijana Suomen suurimmille ovi-alan yrityksille. Vuoden 2013 lopussa Sasetec Oy aloitti Kinema Oy:n ainoana nosto-ovituotteiden jälleenmyyjänä Etelä-Suomen alueella. Sasetec Oy:llä ei ole aiemmin ollut tarvetta aktiiviseen markkinointiin eikä yrityksellä tämän vuoksi ole myöskään ollut omaa visuaalista identiteettiä. Työn tavoitteena oli luoda Sasetec Oy:lle omat kotisivut markkinoinnin avuksi. Lisäksi yritykselle tehtiin uusi logo, jota käytetään yrityksen uusissa käyntikorteissa sekä luovutus- ja laadunvarmistuslistoissa.
Tutkimuksen toteutuksessa käytettiin laadullisen tutkimuksen menetelmiä. Työ koostuu kahdesta eri osasta, teoreettisesta osuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Aineisto kerättiin tutkimalla Sasetec Oy:n markkinoinnin nykytilaa, asiakassegmenttejä sekä haastattelemalla yrityksen omistajaa. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys keskittyy yrityksen ulkoiseen markkinointiin ja viestintään. Markkinoinnista teoriaosuudessa käsitellään yrityksen markkinointistrategiaa, B2B-markkinointia sekä sähköisen markkinoinnin käyttöä yrityksen yhtenä markkinointikanavana. Viestinnän osuudessa käydään läpi yrityksen viestinnän tarkoitusta, käyttöä sekä viestinnässä käytettäviä välineitä ja niiden soveltamista yrityksen imagon ja visuaalisen ilmeen luomiseen.
Opinnäytetyön tuloksia ovat yritykselle tehdyt toiminnassa olevat kotisivut, jossa näkyvät yrityksen uusi logo ja suunniteltu uusi visuaalinen värimaailma. Lisäksi yrityksen käytössä ovat uudet käyntikortit sekä laadunvarmistus- ja luovutuslistat. Kaikki tulokset ovat käyttökelpoisia sekä tukevat ja edistävät Sasetec Oy:n liiketoimintaa. Opinnäytetyön viimeisessä luvussa käymme läpi ehdotuksia Sasetec Oy:n markkinoinnin ja viestinnän kehittämiselle tulevaisuudessa. | fi |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis was to create a visual identity for Sasetec Ltd. and to develop its marketing communications. The project was done as functional research development. The aim of the project was to improve Sasetec Ltd.’s marketing by creating a new visual identity for the company. At the same time we aimed to improve Sasetec Ltd.’s business processes and external marketing.
Sasetec Ltd. was founded in Hyvinkää in 2001. It is a small enterprise that is focused on installing sectional doors and burglary resistance products. The company has worked before as a subcontractor for the bigger door-companies in Finland. At the end of 2013 Sasetec Ltd. started as Kinema Ltd.’s only sectional door reseller in Southern Finland. Before Sasetec Ltd. didn’t have the need for active marketing and because of this it was lacking a visual identity. One of the main purposes of this project was to create Sasetec Ltd. own homepage for marketing purposes. Along with the homepages a new logo was also created for the company. The logo was used in business cards and in other official documents.
A qualitative research method was used in this thesis project. This thesis consists of theoretical and functional sections. Material for the project was collected by studying the present state of Sasetec Ltd.’s marketing and customer segments and by interviewing the owner of the company. The theoretical framework of the thesis focuses on external marketing and communications. The theoretical marketing section discusses the company’s marketing strategies, business to business and digital marketing and recognizes these as important marketing channels for the company. The theoretical section of communications discusses the meaning and the use of the corporate communication, means of communication and the way to apply them in the creation of a company’s image and visual identity.
The results of the thesis are the published homepages where the designed logo and the visual appearance can be seen. New business cards and official documents are currently being used by the company. The results of the thesis help to support and improve Sasetec Ltd.’s business. The final chapter of the thesis consists of development proposals for the company’s marketing and communications. Sasetec Ltd. can use them for their future business planning. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Yrityksen visuaalisen ilmeen luominen ja markkinointiviestinnän kehittäminen Case: Sasetec Oy | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/268 | |
dc.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.ysa | markkinointi | |
dc.subject.ysa | viestintä | |
dc.subject.ysa | visuaalinen suunnittelu | |
dc.subject.ysa | visuaalinen viestintä | |
dc.subject.ysa | logot | |
dc.subject.ysa | imago | |
dc.contributor.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | markkinointi | |
dc.subject.keyword | viestintä | |
dc.subject.keyword | visuaalinen identiteetti | |
dc.subject.keyword | kotisivut | |
dc.subject.keyword | logo | |
dc.subject.keyword | imago | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Liiketalouden koulutusohjelma | |