Kuvankäsittelyn vaikutus markkinointiin
Finska, Tatu (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052513999
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052513999
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää yritykselle IP-Agency Finland oy, millaisesta mainoskuvasta asiakkaat voivat olla kiinnostuneita ja kuinka nykyisiä tapoja voidaan parantaa ja auttamaan pitämään asiakkaan mielenkiinnon verkkokauppaa kohtaan. Työstä tehtiin tutkimusmenetelmiä käyttäen kysely, jolla selvitettiin, millaisesta kuvasta asiakas pitää eniten ja mistä asiakas pitää vähiten.
Tutkimuksen mainoskuvia tehtiin yhteensä kolme käyttäen Adobe Photoshop ohjelmaa, tulokset kerättiin Google Forms- kyselylomaketta hyödyntäen, jossa kysyttiin kolmesta eri mainoskuvasta, mikä on kyselyyn vastanneiden mielestä hyvää ja mikä ei ole. Kyselyyn vastasi 43 ihmistä ja näiden vastausten perusteella tehtiin päätökset ja tulokset eri mainoskuviin. Lopullinen tulos antaa IP-Agency Finland oy:lle tietoja, miten uusia mainoskuvia voidaan tehdä, jotta asiakkaan mielenkiinto saadaan pidettyä verkkokaupassa.
Tutkimuksen mainoskuvia tehtiin yhteensä kolme käyttäen Adobe Photoshop ohjelmaa, tulokset kerättiin Google Forms- kyselylomaketta hyödyntäen, jossa kysyttiin kolmesta eri mainoskuvasta, mikä on kyselyyn vastanneiden mielestä hyvää ja mikä ei ole. Kyselyyn vastasi 43 ihmistä ja näiden vastausten perusteella tehtiin päätökset ja tulokset eri mainoskuviin. Lopullinen tulos antaa IP-Agency Finland oy:lle tietoja, miten uusia mainoskuvia voidaan tehdä, jotta asiakkaan mielenkiinto saadaan pidettyä verkkokaupassa.