Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkosivujen ja -näkyvyyden kehittäminen : Case: Yritys X

Kokki, Sampo (2014)

 
Avaa tiedosto
Kokki Sampo.pdf (607.0Kt)
Lataukset: 


Kokki, Sampo
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311583
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on laadittu tukemaan Yritys X:n digitaalista markkinointia. Digitalisaatio vaikuttaa ihmisiin ja yrityksiin sekä niiden toimintaan. Kuluttajat ja yritykset kohtaavat usein internetissä ja siitä on muodostunut tärkeä kaupankäynnin instrumentti. Yrityksien on sopeuduttava digitalisaatioon ja kehitettävä markkinointi-strategioitaan sen mukaisesti. Internet on nykyään yksi tehokkaimpia markkinointikanavia. Hyvä näkyvyys verkossa ja vetovoimaiset verkkosivustot ovat yrityksille tärkeitä.

Yritys X on espoolainen mikroyritys, joka tuottaa ja myy luonnonkivituotteita sisustustarkoitukseen. Uusien asiakkaiden tavoittaminen verkossa on ollut yritykselle ongelmallista. Syy huonoon menestykseen uusien asiakkaiden tavoittamisessa uskotaan olevan heikko näkyvyys hakukoneissa tai yrityksen epäonnistunut verkkosivusto. Opinnäytetyön tavoite on selvittää verkkosivuston epäkohdat ja yrityksen näkyvyys hakukoneissa. Yritys X:n hakukoneoptimoinnin tuloksellisuutta tutkitaan myös.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu hakukoneoptimoinnista osana digitaalisen markkinoinnin strategiaa sekä verkkosivujen visuaalisuuden ja käytännöllisyyden merkityksestä. Teoria perustuu kirjallisuuteen aiheiden merkittävyydestä, kun yritetään täyttää asiakkaan odotukset.

Tutkimus jakautuu kahteen osaan, hakukoneoptimoinnin tuloksellisuuden ja verkkosivuston visuaalisuuden sekä käytännöllisyyden tutkintaan. Hakukoneoptimoinnin tuleksellisuutta ana-lysoidaan vertaamalla verkkosivuston kävijämääriä ennen ja jälkeen sen toteutuksen. Haku-koneoptimoinnin jälkeen kartoitettiin yrityksen sijoittumista Google hakukoneen tuloksissa. Verkkosivuston laatua tutkittiin haastattelemalla yrityksen asiakaskohderyhmään kuuluvia henkilöitä. Haastattelut olivat puolistrukturoituja teemahaastatteluita.

Tutkimustuloksia käytetään Yritys X:n digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen. Haastatteluista saadun tiedon perusteella kehitetään verkkosivustoa asiakaslähtöisemmäksi. Sivuston ulkoasua muokataan miellyttämään asiakkaita, rakenteesta tehdään selkeämpi ja tuotetietoja pyritään tarjoamaan enemmän. Näkyvyyttä hakukoneissa parannetaan hakukoneoptimoinnin jatkotoimenpiteillä, kuten linkkisuosion kasvattamisella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste