Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The business idea and a consumer market research of a new wedding planning website called PerfectDay

Ritakoski, Taru; Lindqvist, Hanna (2014)

 
Avaa tiedosto
Lindqvist_Hanna_Ritakoski_Taru.pdf (1.080Mt)
Lataukset: 


Ritakoski, Taru
Lindqvist, Hanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060411729
Tiivistelmä
The purpose of this thesis project was to conduct a consumer market research of a new wedding planning website with the working name of PerfectDay and to analyze the results thus providing information on the market, target groups and what features should be emphasized on the website.

The thesis includes theory on market research methods and especially quantitative research.

To conduct the consumer market research, a survey of 16 questions and a feedback possibility was conducted. The main aim of the survey was to find out if there was a market for www.perfecday.fi wedding planning website. The aim was also to find out the website’s target group, its demographic characteristics and what the target group’s wedding planning habits are.

Even though the sample size was smaller than was expected due to fewer responses to the survey than expected, clear demographic and behavioral stereotypes could be formed from analyzing the results.

Due to the results of the analysis it could be concluded that there is a strong consumer market for PerfectDay and specific target groups could be identified. The feedback of the new wedding website was overall positive and it suggests that the next steps could be; conducting a B2B market research, conducting a business plan, research possibilities of starting up a business and creating PerfectDay.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste