Asiakastyytyväisyyskysely aitioasiakkaille : case Ilves Hockey Oy
Jokinen, Samuli (2023)
Jokinen, Samuli
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052815114
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052815114
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä oli tarkoituksena suorittaa Ilves Hockeyn aitio asiakkaille jälkimarkkinointina asiakastyytyväisyyskysely. Kysely suoritettiin aitioasiak-kaille ensimmäistä kertaa uudella Nokia Areenalla. Tavoitteena oli löytää asi-akkaiden mielipiteisiin perustuen mahdollisia kehitys/parannus ideoita. Koska tutkimus suoritettiin ensimmäistä kertaa, ei ole mahdollisuuksia vertailuun aikaisempien tuloksien kanssa. Kysely toteutettiin ohjattuna kahdessa eri Ilveksen pudotuspeli ottelussa, joissa asiakkaita oli hyvin saapunut aitioon asiakkaaksi
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena asiakastyytyväisyysky-selyä hyödyksi käyttäen. Kysely tehtiin sähköisesti QR-koodin avulla, jotta asiakkaiden tuloksia oli helpompi päästä käsittelemään ja Ilveksen on tulok-sista helpompi saada virallista dataa. Kysely kattoi kokonaisuudessaan kaikki aspektit, mitkä Ilvestä kiinnosti saada heiltä tietää. Tutkimukseen osallistui ikävä kyllä vain 32 asiakasta, jotka vastasivat kyselyyn.
Tutkimusten tulosten perusteella voidaan todeta, että asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun Ilves Hockeyn asiakkaina. Kaikkiaan kysely onnistui hyvin pienestä vastausmäärästä huolimatta. Sähköinen kysely QR-koodin avulla onnistui hyvin ja asiakkaat olivat päässeet vastaamaan moit-teettomasti.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena asiakastyytyväisyysky-selyä hyödyksi käyttäen. Kysely tehtiin sähköisesti QR-koodin avulla, jotta asiakkaiden tuloksia oli helpompi päästä käsittelemään ja Ilveksen on tulok-sista helpompi saada virallista dataa. Kysely kattoi kokonaisuudessaan kaikki aspektit, mitkä Ilvestä kiinnosti saada heiltä tietää. Tutkimukseen osallistui ikävä kyllä vain 32 asiakasta, jotka vastasivat kyselyyn.
Tutkimusten tulosten perusteella voidaan todeta, että asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun Ilves Hockeyn asiakkaina. Kaikkiaan kysely onnistui hyvin pienestä vastausmäärästä huolimatta. Sähköinen kysely QR-koodin avulla onnistui hyvin ja asiakkaat olivat päässeet vastaamaan moit-teettomasti.