TikTokin hyödyntäminen sisältömarkkinoinnissa - TikTok-strategia pienyritykselle
Pöyhönen, Nina (2023)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Pöyhönen, Nina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915598
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915598
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajayritys toimii kaupan alalla Kuopiossa ja yritykseltä löytyy verkkokauppa sekä kivijalkamyymälä. Opinnäytetyö tehtiin pienyrityksen TikTok-markkinoinnin kehittämiseksi. Opinnäytetyössä kehitettiin sisältömarkkinoinnin keinoin strategia yrityksen TikTok-sisällöntuottamiseen. TikTok-strategian avulla yritys voi hyödyntää kanavaa tavoitteellisesti sisältömarkkinoinnin keinona. Opinnäytetyössä käsiteltiin sisältömarkkinointia ja sen strategista suunnittelua. Työssä käsiteltiin myös sosiaalista mediaa, rajattuna erityisesti videomainontaan ja TikTokiin kanavana. Kehittämistehtävän apuna hyödynnettiin teemahaastattelua. Toimeksiantajalle toteutetussa haastattelussa keskeisiä teemoja olivat yritys, markkinointi ja TikTok. Kehittämistehtävässä strategian suunnittelussa hyödynnettiin SOSTAC- mallia
suunnittelun apuna ja SMART-kriteeristöä markkinoinnin tavoitteiden asettamiseen. Yrityksen markkinoinnin nykytilaa ja tulevaisuutta analysoitiin SWOT-analyysin avulla.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi markkinointistrategia TikTokiin. TikTok-strategian avulla pienyrityksen markkinointi on selkeämpää ja tavoitteellisempaa. Kehittämistehtävän avulla toimeksiantaja sai tietoa yrityksen markkinoinnin nykytilasta ja tulevaisuuden mahdollisuuksista kanavassa markkinoimiseen. Opinnäytetyön avulla saadaan tietoa kanavasta ja markkinointistrategian suunnittelusta sisältömarkkinoinnin
avulla.
suunnittelun apuna ja SMART-kriteeristöä markkinoinnin tavoitteiden asettamiseen. Yrityksen markkinoinnin nykytilaa ja tulevaisuutta analysoitiin SWOT-analyysin avulla.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi markkinointistrategia TikTokiin. TikTok-strategian avulla pienyrityksen markkinointi on selkeämpää ja tavoitteellisempaa. Kehittämistehtävän avulla toimeksiantaja sai tietoa yrityksen markkinoinnin nykytilasta ja tulevaisuuden mahdollisuuksista kanavassa markkinoimiseen. Opinnäytetyön avulla saadaan tietoa kanavasta ja markkinointistrategian suunnittelusta sisältömarkkinoinnin
avulla.