Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys liiketoiminnan menestystekijänä : Case Ortopedisen osteopatian koulutuskeskus

Haikonen, Heidi (2014)

 
Avaa tiedosto
Haikonen_Heidi.pdf (1.337Mt)
Lataukset: 


Haikonen, Heidi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014081213412
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyys liiketoiminnan menestystekijänä. Aiheeseen liittyvä tutkimus toteutettiin Ortopedisen osteopatian koulutuskeskuksen opiskelijoille. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten tyytyväisiä opiskelijat ovat oppilaitokseensa. Tutkimus toteutettiin kaikille oppilaitoksen opiskelijoille. Tutkimuksen tulosten perusteella laadittiin konkreettisia toimenpideohjeita, joiden avulla asiakastyytyväisyyttä voidaan entisestään Ortopedisen osteopatian koulutuskeskuksessa parantaa.

Tämän tutkimuksen pääongelmana oli: miten tyytyväisiä Ortopedisen osteopatian koulutuskeskuksen opiskelijat ovat oppilaitokseensa sekä suosittelisivatko he sitä muille alalle haluaville.

Tutkielman avulla saatiin uutta tietoa Ortopedisen osteopatian koulutuskeskuksen omistajille sekä kaikille heille, joita asiakastyytyväisyyden merkitys liiketoiminnassa menestymiselle kiinnostaa.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys liittyy liiketoiminnan menestystekijöiden ja niistä erityisesti asiakastyytyväisyyden teoriaan. Lähdeaineistona käytettiin niin kotimaista kuin ulkomaista kirjallisuutta sekä internetiä. Tutkimus tehtiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Menetelmänä käytettiin empiiristä eli havainnoivaa tutkimustapaa. Kyselyä varten laadittiin Surveypal-ohjelman avulla kyselylomake, joka koostui yhteensä 21 erilaisesta kysymyksestä. Kyselyt lähetettiin kaikille 96:lle opiskelijalle jotka opiskelevat Ortopedisen osteopatian koulutuskeskuksessa. Lomaketutkimuksen lisäksi toteutettiin opiskelijoille viisi teemahaastattelua. Näillä haastatteluilla haluttiin tarkentaa tutkimuksen tuloksia.

Kyselylomakkeiden analysoinnin perusteella voitiin todeta, että Ortopedisen osteopatian koulutuskeskuksen opiskelijoiden tyytyväisyys on hyvällä tasolla. Oppilaitoksen koulutusta pidettiin erittäin laadukkaana ja erilaiset opiskelijat hyvin huomioivana. Esiin nousi myös pieniä asioita, joilla opiskelijoiden tyytyväisyyttä voidaan entisestään parantaa. Peräti 97 % oppilaitoksen opiskelijoista suosittelisi yritystä muille alalle haluaville. Opiskelijoiden tyytyväisyys on Ortopedisen osteopatian koulutuskeskukselle tärkein liiketoiminnan menestystekijä ja tutkimuksen tulosten perusteella voidaan oppilaitoksen toimintaa kehittää entistä parempaan suuntaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste