Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Päiväkirjaopinnäytetyö : asiakkuusjohtamisen kehittäminen henkilöstöpalveluyrityksessä

Hell, Aleksi (2023)

 
Avaa tiedosto
Hell_Aleksi.pdf (465.3Kt)
Lataukset: 


Hell, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116456
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on seurata ja raportoida asiakkuusjohtamisen kehittämistä valittujen teemojen kautta asiakkuuspäällikön näkökulmasta. Kirjoittaja työskentelee toimeksiantajayrityksessä asiakkuuspäällikkönä. Työhön kuuluu asiakkuussalkun hallintaa, myyntiä, rekrytointia, kehittämistä ja erilaisia projekteja asiakkaiden kanssa. Lisäksi työssä toimitaan erilaisten sisäisten sidosryhmien, kuten HR:n ja palkkahallinnon, kanssa yhteistyössä.

Opinnäytetyö on kirjoitettu päiväkirjamuodossa. Päiväkirjassa kuvataan yhdeksän viikon ajan päivittäistä työn kehitystä sekä siihen liittyviä oivalluksia. Jokaisen viikon päätteeksi on viikkoraportti, jossa kokonaisuutta analysoidaan ja yhdistetään teoriaan. Päiväkirja käsittelee viikoittain vaihtuvat yhdeksän eri asiakkuuspäällikön työn kannalta olennaista teemaa: strategiaprojekti, kehityskeskustelu ja tavoitteet, ajanhallinta, raportointi, avainasiakkuudet, myynnin automaatio, itseohjautuvuus, sisäinen viestintä sekä onnistunut rekrytointi.

Tietoperustana opinnäytetyössä käytetään kunkin viikon teemaan liittyvää tietokirjallisuutta ja sähköisiä sekä toimeksiantajayrityksen julkaisemattomia materiaaleja. Tietoperustaa on kerätty laajasti kustakin teemasta ja osaa tietoperustasta hyödynnetään myös useamman teeman aikana.

Opinnäytetyön aikana kirjoittaja kehittyi tehtävässään monipuolisesti ja oppi organisoimaan työtään paremmin. Valituista teemoista kerätty tietoperusta ja teoria kehitti kirjoittajan asiantuntijuutta omassa työssään. Osa opinnäytetyössä esitellyistä teemoista, kuten myynnin automaatio, otettiin toimeksiantajayrityksessä käyttöön kirjoittajan aloitteesta jo opinnäytetyön kirjoittamisen aikana. Toimeksiantajayrityksestä saadun palautteen perusteella myös sisäisen viestinnän kehittämisen tietoperusta ja oivallukset otetaan käyttöön toiminnan parantamiseksi.

Kehittämiskohteiksi kirjoittajalle ilmeni ajankäytön hallinta ja työn jäsentelyn tehokkuus.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste