Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen

Sassi, Iina (2023)

 
Avaa tiedosto
Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen (1.149Mt)
Lataukset: 


Sassi, Iina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116721
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää toimeksiantajan digitaalista markkinointia sekä tehdä heille toimiva markkinointistrategia. Toimeksiantajana opinnäytetyössä on Next level padel, joka on Kajaanissa toimiva liikunta-alan yritys. Työn tavoitteena on tehdä selkeä digitaalisen markkinoinninstrategia, jota yritykselle ei ole vielä laadittu. Strategian avulla yrityksen olisi tarkoitus lisätä tunnettavuutta, erottua kilpailijoista sekä saada lisää käyttöastetta padelhallille.
Opinnäytetyö muodostuu teoriaosuudesta sekä empiirisestä osuudesta. Teoriaosuudessa käydään kattavasti läpi mitä digitaalinen markkinointi on sekä siihen soveltuvaa SOSTAC-mallia. SOSTAC-malli sopii hyvin digitaalisen markkinoinninstrategian suunnitteluun. Mallissa käydään läpi yrityksen nykytilanne, tavoitteet, strategia, taktiikat sekä kontrollointi. Mallissa otetaan asiakkaan näkökulma hyvin huomioon, joka on opinnäy-tetyössä suuressa osassa. Empiirisessä osuudessa toteutettiin teemahaastattelu, jonka tarkoituksena oli selvittää yrityksen nykytilannetta markkinoinnin osalta. Teemahaastatteluun valittiin toimeksiantaja yrityksen toimitusjohtaja, sillä hän vastaa markkinoinnista ja sen toteutuksesta. Strategian pääpaino on sosiaalisessa mediassa erityisesti Instagramissa ja TikTokissa, sillä toimeksiantaja halusi parantaa näiden näkyvyyttä ja seuraajamääriä.
Teoriaosuuden perusteella voidaan todeta, että digitaalinen markkinointi on yritykselle nykypäivänä todella iso sekä tärkeä osa. Digitaalisen markkinoinnin avulla yritys pystyy nopeasti kasvattamaan näkyvyyttä sekä tavoittamaan asiakkaitaan. Opinnäytetyöstä toimeksiantaja sai uusia näkökulmia sekä tietoa markkinointiin ja sosiaalisen median hyödyntämiseen. Toimeksiantaja sai opinnäytetyöstä käyttöönsä digitaalisen markki-noinninstrategian, joka on suunniteltu juuri heidän yrityksellensä. Strategia helpottaa sekä antaa selkeät suuntaviivat markkinointiin jatkossa. Strategian avulla yrityksellä on selkeä käsitys siitä, mikä on sen kohderyhmä, mitä kanavia olisi kannattavinta käyttää sekä minkälaista sisältöä yrityksen olisi hyvä julkaista. Toimeksiantaja pystyy strategian perusteella ohjaamaan markkinointiaan suunnitelmallisempaan sekä tavoitteellisempaan suuntaan. Digitaalinen markkinointi sekä sen keinot muuttuvat jatkuvasti, joten aihetta voidaan tulevaisuudessa kehittää lisää sekä käydä läpi sen keinoja. Digitaalinen markkinointi tulee aina olemaan iso osa markkinointia ja sen kehittäminen on tarpeellista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste