Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ava-akatemian ja Keudan englanninkielisen lähiesimiestyön ammattitutkinnon yhteiskehittäminen

Redsven, Mirka (2023)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö YAMK (1.813Mt)
Lataukset: 


Redsven, Mirka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053016052
Tiivistelmä
Tekijä: Mirka Redsven

Työn nimi: Ava-akatemian ja Keudan englanninkielisen lähiesimiestyön ammattitutkinnon yhteiskehittäminen

Tutkintonimike: Tradenomi (YAMK)

Asiasanat: yhteiskehittäminen, asiakaskokemus, monikulttuurisuus, palvelumuotoilu, ammatillinen koulutus, oppisopimus, lähiesimiestyön ammattitutkinto

Tämän YAMK-opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ratkaisu liike-elämästä nousseeseen yritysasiakkaan osaamisen kehittämisen tarpeeseen ja käynnistää ei-suomenkielisille esihenkilöille lähiesimiestyön ammattitutkinto- ja oppisopimuskoulutus englannin kielellä. Ratkaisu löytyi yhteiskehittämisen kautta, jossa kaksi ammatillisen koulutuksen järjestäjää yhteistyössä resursoi ja käynnisti projektin. Mukana olivat asiakasyritykset ja loppukäyttäjät. Opinnäytetyön myötä kehitettiin yhteiskehittämisen toimintatapa ammatillisen koulutuksen järjestäjille.

Tutkimuksen metodologiana oli palvelumuotoilu ja teoreettisena viitekehyksenä palvelumuotoilun tuplatimantti -malli (Miettinen 2021, 19; Ball, 2019; Design Council, 2015, 6). Opinnäytetyössä käytettiin tutkimusmenetelminä haastatteluita, sekä asiakasymmärryksen syventämiseen tarkoitettuja palvelumuotoilun kehittämismenetelmiä (asiakasprofiili, empatiakartta ja palvelupolku) sekä Service Blueprintin avulla kuvattiin yhteiskehittämisen toimintatapa. Tutkimuksen aineisto analysoitiin laadullisesti.

Tutkimus rajattiin yhteiskehittämiseen ja tutkintokoulutuksen käynnistämiseen sekä hakeutumisprosessin onnistumiseen. Tutkimuksen tuloksia voidaan rajauksesta huolimatta hyödyntää laajemmin ammatillisen koulutuksen järjestäjien kesken yhteiskehittämisessä.
Opinnäytetyön kehittämisprojektin aiheena ollut Suomen ensimmäinen lähiesimiestyön ammattitutkinnon ryhmä käynnistyi englanniksi joulukuussa 2022.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste