Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uuden palvelun kaupallistaminen: case: videovalmennustyökalu Team Account

Heinonen, Aleksi (2023)

 
Avaa tiedosto
Heinonen_Aleksi.pdf (843.7Kt)
Lataukset: 


Heinonen, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614899
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee projektijohtamista ja palveluiden kehittämistä. Tutkimuksen ja kehittämisen kohteena oli Sportwayn tuotevalikoimaan kuuluva videovalmennustyökalu Team Account. Media-ala on alati muuttuva ja nopeasti kehittyvä ala, joten mediaoikeuksien haltijoiden on pystyttävä vastaamaan kuluttajien tarpeisiin ja erilaisin keinoin tuotettava lisäarvoa omille tuotteillensa.

Projektijohtamisen osiossa käsitellään johtamista yleisesti, projektien ominaispiirteitä, projektijohtamisen erilaisia työkaluja sekä metodeja ja asiakkaiden roolia palveluiden kehittämisessä. Lisäksi käsitellään palvelumuotoilua ja sen merkitystä tuotekehityksessä.

Tutkimusosiossa kehittämissuunnitelmaa esitellään case-esimerkin avulla. Tavoitteena on kehittää videovalmennustyökalu Team Accountia, jotta yrityksellä olisi mahdollisuus kaupallistaa tuote mahdollisimman laadukkaasti. Kehittämissuunnitelmassa käytettyä teoriaa ja tutkimuksen aikana käytettyjä projektijohtamisen tapoja sekä työkaluja on avattu case-esimerkein, jonka lisäksi käsitellään tuotteen nykytilannetta.

Lopputuloksena Sportway sai arvokasta materiaalia ja dataa, jota se pystyi hyödyntämään kehittämisprojektin aikana. Saadun datan sekä yrityksen omien analyysien perusteella muodostettiin selkeä kokonaiskuva Team Accountin ominaisuuksista, joita yrityksen on projektin aikana pystyttävä kehittämään paremmaksi tai jopa kehittämään kokonaan uusi ominaisuus, joka tuo asiakkaille lisäarvoa. Lisäksi yritys sai kokemuksia oman tuotteensa kaupallistamis- ja kehittämisprosessista, jota se voi hyödyntää tulevaisuudessa muiden tuotteiden kaupallistamisessa sekä kehittämisprosesseissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste