Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median kanavan markkinointi- ja henkilöbrändäyskeinot urheilusponsoroinnissa

Alakoski, Anni (2023)

 
Avaa tiedosto
Alakoski_Anni.pdf (1.144Mt)
Lataukset: 


Alakoski, Anni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060220751
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda hyödyllinen ja käyttökelpoinen toimintamalli sosiaalisen median kanavaan. Tarkoituksena oli laatia toimintamalli lähtökohtaisesti Instagramiin. Toimintamalli muodostuu henkilöbrändin vahvistamisen keinoista sekä sosiaalisen median hyödyntämisestä urheilusponsoroinnissa. Päämääränä oli löytää keinoja, joita on helppo toteuttaa ja luoda tunnettuutta sosiaalista mediaa hyödyntämällä tarkoituksena sponsoritulojen kasvattaminen. Opinnäytetyö luotiin opinnäytetyön kirjoittajan tarpeesta aihetta kohtaan. Opinnäytetyön kirjoittaja on yksilölajin urheilija, jonka toimeentulo muodostuu urheilusponsoroinnista saatavista tuloista.
Opinnäytetyö on toiminnallinen työ, joka muodostuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuus muodostuu alan kirjallisuudesta sekä internetiin julkaistuista artikkeleista. Teoriaosuuden aiheet valikoituivat sen perusteella, että ne tukisivat toiminnallista osuutta mahdollisimman hyvin. Teoriaosuudessa käsitellään sponsorointia: mitä se on, mitkä ovat sen tavoitteet sekä mikä sen nykytila on ja mihin se on menossa. Toisena aiheena on henkilöbrändäys ja sen merkitys urheilusponsoroinnissa. Kolmantena aiheena käsitellään markkinointia: digimarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi sekä sponsorointi osana markkinointiviestintää. Lisäksi käsitellään Instagramia ja sen käyttämistä.
Toiminnallinen osuus on muodostettu teoriaosuuden ja teemahaastatteluiden perusteella. Teemahaastattelut muodostuivat kolmen urheilijan haastatteluista, jotka ovat onnistuneet henkilöbrändäyksessä sekä hyödyntämään sosiaalista mediaa urheilusponsoroinnissa. Toiminnallisessa osuudessa luotiin toimintamalli, jossa määritettiin nykytilanne ja tausta, työn tavoitteet ja suunnitelma sekä toteutus, tulosten mittaus ja johtopäätökset.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimintamalli, joka on tarpeellinen yksilölajiurheilijan talouden turvaamisen ja kasvattamisen näkökulmasta. Opinnäytetyön avulla löydettiin keinoja sosiaalisen median kanavaan yksilölajiurheilijalle varainhankintaan sekä näkyvyyden lisäämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste