Yleisötutkimus Red Carpet-Festareiden Konserteista
Ranta, Oona (2023)
Ranta, Oona
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060320976
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060320976
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli Red Carpet-Festarin Konserttien asiakaskokemuksen kehittäminen asiakastyytyväisyyskyselyn avulla. Työn tavoitteena oli kehittää asiakastyytyväisyyskyselyn avulla kehitysehdotuksia tulevaisuuden Red Carpet-Festarin Konsertteja varten, jotta tapahtumaa voitaisiin kehittää asiakaslähtöisemmäksi.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu tapahtumakäsitteen määritelmästä ja toimeksiantajan tapahtuman määrittelemisestä sekä tapahtuman asiakkaasta ja asiakkaan sitouttamisesta organisaation toimintaan. Tietoperustassa käsitellään myös tapahtuman sisällön määrittelemistä ja asiakkaan ostokäyttäytymisestä tapahtumassa sekä yleisötutkimuksen tekemistä. Nämä tietoperustassa määritellyt käsitteet liittyvät kyselyssä käsiteltyihin aiheisiin.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus suoritettiin tekemällä sähköinen kysely vuoden 2022 Red Carpet-Festarin Konserttien kävijöille. Kysely on jaettu organisaation sosiaalisen median kanavilla Instagramissa sekä Facebookissa. Kyselyyn vastasi yhteensä 163 kävijää ja kyselystä saatujen tulosten avulla tehtiin kehitysehdotuksia, joita voidaan hyödyntää tulevaisuuden Red Carpet-Festarin Konserttien asiakaskokemuksen kehittämisessä.
Opinnäytetyön tuotoksena muodostettiin kehitysehdotuksia Konserttien sisältöön liittyen. Kehitysehdotuksia muodostettiin kolmesta kyselyn kautta esiin nousseesta teemasta. Nämä olivat nuorten kävijöiden lisääminen tapahtumassa, juomatarjoilu ja sen sujuvuus, sekä alueen viihtyvyyden lisääminen uusien elementtien avulla. Kehitysehdotusten lisäksi myös kyselyn tulokset jaettiin toimeksiantajalle tulevaisuuden Konserttien tuottamisen tueksi.
Toimeksiantajan mielestä työn tuotoksena syntyneitä kehitysehdotuksia voidaan hyödyntää tapahtuman asiakaslähtöisyyden ja asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu tapahtumakäsitteen määritelmästä ja toimeksiantajan tapahtuman määrittelemisestä sekä tapahtuman asiakkaasta ja asiakkaan sitouttamisesta organisaation toimintaan. Tietoperustassa käsitellään myös tapahtuman sisällön määrittelemistä ja asiakkaan ostokäyttäytymisestä tapahtumassa sekä yleisötutkimuksen tekemistä. Nämä tietoperustassa määritellyt käsitteet liittyvät kyselyssä käsiteltyihin aiheisiin.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus suoritettiin tekemällä sähköinen kysely vuoden 2022 Red Carpet-Festarin Konserttien kävijöille. Kysely on jaettu organisaation sosiaalisen median kanavilla Instagramissa sekä Facebookissa. Kyselyyn vastasi yhteensä 163 kävijää ja kyselystä saatujen tulosten avulla tehtiin kehitysehdotuksia, joita voidaan hyödyntää tulevaisuuden Red Carpet-Festarin Konserttien asiakaskokemuksen kehittämisessä.
Opinnäytetyön tuotoksena muodostettiin kehitysehdotuksia Konserttien sisältöön liittyen. Kehitysehdotuksia muodostettiin kolmesta kyselyn kautta esiin nousseesta teemasta. Nämä olivat nuorten kävijöiden lisääminen tapahtumassa, juomatarjoilu ja sen sujuvuus, sekä alueen viihtyvyyden lisääminen uusien elementtien avulla. Kehitysehdotusten lisäksi myös kyselyn tulokset jaettiin toimeksiantajalle tulevaisuuden Konserttien tuottamisen tueksi.
Toimeksiantajan mielestä työn tuotoksena syntyneitä kehitysehdotuksia voidaan hyödyntää tapahtuman asiakaslähtöisyyden ja asiakaskokemuksen kehittämiseksi.