Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

”Pikkuiset kultakalat” – Varhaisen vuorovaikutuksen tukeminen perheliikuntaryhmässä

Tynkkynen, Satu; Mikkonen, Pirre (2014)

 
Avaa tiedosto
oppari2205.pdf (720.9Kt)
Lataukset: 


Tynkkynen, Satu
Mikkonen, Pirre
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229370
Tiivistelmä
Lapsen ja vanhemman vuorovaikutussuhteen laadulla on merkittävä rooli lapsen kehityksen ja kasvun kannalta. Toiminnallisen opinnäytetyömme päätavoitteena olikin aikuisen ja lapsen varhaisen vuorovaikutuksen tukeminen perheliikuntatunneilla. Yhteistyökumppanimme oli Tikkurilan Naisvoimistelijat ry. Kävimme ennen toiminnan aloittamista myös tutustumassa seuran perheliikuntatunteihin. Opinnäytetyössämme ohjasimme ja havainnoimme 1-2-vuotiaiden perheliikuntaryhmän toimintaa. Toiminnallisessa osuudessa oli mukana viisi ohjauskertaa. Muina tavoitteinamme opinnäytetyössämme oli kehittää vanhempien kanssa tehtävää yhteistyötä, tarjota perheille mahdollisuus yhdessäoloon ja liikkumisen riemuun sekä kehittää ryhmänohjaustaitojamme ja saada arvokasta kokemusta perheiden kanssa työskentelystä.

Perehdyimme opinnäytetyöprosessin aikana etenkin varhaisesta vuorovaikutuksesta sekä perheliikunnasta kertovaan kirjallisuuteen. Arvioimme tavoitteiden toteutumista havainnoimalla toimintaa, kirjoittamalla reflektoivaa opinnäytetyöpäiväkirjaa ja keräämällä palautetta ryhmän aikuisilta. Tarkastelimme tavoitteidemme saavuttamista myös arviointikysymysten kautta. Työmme lopputuloksena totesimme, että perheliikunnan ohjaaja voi tukea omalla suunnittelullaan ja toiminnanohjauksellaan aikuisen ja lapsen välistä vuorovaikutusta monin eri keinoin. Tärkein havaintomme oli, että tuntisuunnitelman täytyy olla tavoitteellinen ja joustava. Sekä ryhmältä saadun palautteen että omien havaintojemme valossa onnistuimme perheliikunnan keinoin tukemaan aikuisen ja lapsen välistä vuorovaikutusta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste