Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Imagotutkimus: pääkaupunkiseutulaisten mielikuvia HimosLomat Oy:n mökkimajoituksesta

Anttila, Niina (2023)

 
Avaa tiedosto
Anttila_Niina.pdf (1.581Mt)
Lataukset: 


Anttila, Niina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060421061
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia HimosLomat Oy:n imagoa alle 30-vuotiaiden pääkaupunkiseutulaisten keskuudessa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi HimosLomat Oy. Tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa heille tietoa heidän imagostaan, miten se sopii heidän tavoitemielikuvaansa, ja mistä kanavasta kohderyhmä haluaisi löytää tarvitsemaansa tietoa HimosLomilla majoittuessaan. Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena opinnäytetyönä.

Tässä työssä käytetty teoreettinen viitekehys koostui sekä kansainvälisistä että kotimaisista asiantuntijalähteistä. Lisäksi lähdeaineistona hyödynnettiin sekä markkinoinnin perusteoksia että vertaisarvioituja tieteellisiä artikkeleita. Tietoperustassa keskityttiin eniten imagon käsittelemiseen, mutta myös brändin, maineen ja asiakasviestinnän termejä tarkasteltiin tutkimuskysymysten kannalta oleellisista näkökulmista.

Imagotutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena verkkokyselyn muodossa. Kyselyssä oli kuitenkin mukana kaksi laadullista kysymystä, jotka toteutettiin avoimina kysymyksinä. Kyselyn kysymykset perustettiin lähdeaineistoon sekä tutkimuskysymyksiin. Kyselyä jaettiin erityisesti Facebookin ryhmissä, mutta myös muissa sosiaalisen median kanavien ryhmissä, joissa oli paljon kohderyhmään kuuluvia henkilöitä. Kyselyyn saatiin 107 vastausta.

Tutkimustulosten perusteella HimosLomien imago on ihan hyvällä tasolla, sillä se vastaa melko hyvin heidän tavoitemielikuvaansa. HimosLomien vahvuuksiksi nousivat saavutettavuus, tarjonta ja luotettavuus. Tulokset kuitenkin kertoivat, että yrityksen tunnettuudessa kohderyhmän keskuudessa on parantamisen varaa. Kohderyhmän suosimiksi tiedonhankintakanaviksi nousivat puolestaan HimosLomien omat nettisivut, mökissä oleva infomateriaali ja Instagram. Kehittämisehdotuksiksi esitettiin vahvuuksiin keskittymistä ja tunnettuuden parantamista asiakas- ja markkinointiviestinnän keinoin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste