Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus muotialan yritykselle
Mäkelä, Sanna (2023)
Mäkelä, Sanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060321012
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060321012
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa markkinointiviestintäkampanja Case Yritys X:n Black Week –kampanjalle. Markkinointiviestintäkampanja pitää sisällään muotialalla toimivan toimeksiantajayrityksen verkkokaupan sekä markkinointiviestintäkanavien mainosmateriaalien suunnittelun ja toteutuksen.
Tästä toiminnallisesta opinnäytetyöstä syntyy markkinointisuunnitelma kampanjalle, joka käsittää yrityksen viestintäkanavat: verkkosivut, sosiaalisen median kanavat sekä uutiskirjemainonnan Black Week -markkinointikampanjan aikana. Toiminnallinen opinnäytetyö koostuu teoria sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuus käsittelee markkinointiviestintäkampanjan strategiaa, suunnittelua, rakennusta, ja konseptointia sekä markkinointiviestinnän oleellisia käsitteitä. Tässä osuudessa selvitetään myös elementtejä kuten, mistä onnistunut ja toimiva markkinointiviestintäkampanja muodostuu. Toiminnallisessa osuudessa havainnoidaan markkinointiviestintäkampanjan toteuttaminen yrityksen verkkokauppaan sekä markkinointikanaviin.
Tästä toiminnallisesta opinnäytetyöstä syntyy markkinointisuunnitelma kampanjalle, joka käsittää yrityksen viestintäkanavat: verkkosivut, sosiaalisen median kanavat sekä uutiskirjemainonnan Black Week -markkinointikampanjan aikana. Toiminnallinen opinnäytetyö koostuu teoria sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuus käsittelee markkinointiviestintäkampanjan strategiaa, suunnittelua, rakennusta, ja konseptointia sekä markkinointiviestinnän oleellisia käsitteitä. Tässä osuudessa selvitetään myös elementtejä kuten, mistä onnistunut ja toimiva markkinointiviestintäkampanja muodostuu. Toiminnallisessa osuudessa havainnoidaan markkinointiviestintäkampanjan toteuttaminen yrityksen verkkokauppaan sekä markkinointikanaviin.