Service Desk Specialistin arkea
Finne, Oskari (2023)
Finne, Oskari
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521548
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521548
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu portfoliomaisena oppimispäiväkirjana, jossa kuvaillaan Service Desk Specialistin arkea 10 viikon ajalta. Opinnäytetyö koostuu työviikkojen läpikäynnistä, analyyseistä sekä viikolla kohdatuista haasteista ja niiden ratkaisuista. Työ on suoritettu 2.1.2023 - 10.3.2023.
Työn tarkoitus on selostaa ja havainnoida Service Desk Specalistin paikkaa yrityksessä ja antaa todenmukainen kuva työstä ja työtehtävistä. Päiväkirjassa käsiteltävät palvelupyynnöt käydään yleisellä tasolla, jotta asiakkaiden henkilötietosuoja toteutuu.
Opinnäytetyön lopputuloksena on päiväkirjaraportointi, jossa it-tukihenkilön tehtäviä raportoidaan päivittäin ja analysoidaan viikottain.
Opinnäytetyössä esitetään erilaisia IT-asiantuntijan työtehtäviä ja niissä tarvittavaa osaamista. Lopuksi on yhteenveto IT-asiantuntijan työstä ja analysointi-osioissa selvitystä, miten ongelmanratkaisu, asiakaspalvelu- ja tekniset taidot kehittyivät raportointijakson aikana.
Työn tarkoitus on selostaa ja havainnoida Service Desk Specalistin paikkaa yrityksessä ja antaa todenmukainen kuva työstä ja työtehtävistä. Päiväkirjassa käsiteltävät palvelupyynnöt käydään yleisellä tasolla, jotta asiakkaiden henkilötietosuoja toteutuu.
Opinnäytetyön lopputuloksena on päiväkirjaraportointi, jossa it-tukihenkilön tehtäviä raportoidaan päivittäin ja analysoidaan viikottain.
Opinnäytetyössä esitetään erilaisia IT-asiantuntijan työtehtäviä ja niissä tarvittavaa osaamista. Lopuksi on yhteenveto IT-asiantuntijan työstä ja analysointi-osioissa selvitystä, miten ongelmanratkaisu, asiakaspalvelu- ja tekniset taidot kehittyivät raportointijakson aikana.