Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kuvafiltterit ja niiden käyttö sosiaalisen median eri kanavissa

Mähönen, Ninni-Maria (2023)

 
Avaa tiedosto
Mahonen_Ninni-Maria.pdf (1.585Mt)
Lataukset: 


Mähönen, Ninni-Maria
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060822826
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee sosiaalisessa mediassa esiintyviä AR-filttereitä, mitä ne ovat ja miten niitä käytettyään sosiaalisen median eri kanavissa. Tämä opinnäytetyö pyrkii tarkastelemaan filttereitä niin, että niiden käytännöllisiä hyötyjä, esimerkiksi markkinoinnin näkökulmasta olisi helpompi ymmärtää ja hyödyntää oikein kuvien ja videoiden jakamisen yhteydessä.

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Joensuun Popmuusikoiden järjestämä Ilosaarirock-festivaali. Toimeksiannon tavoitteena on, että opinnäytetyöstä syntyy festivaalille omat brändätyt AR-filtterit TikTok videonjakosovellukseen. Toiminnallisen osuuden visuaaliset tuotokset toimivat konkreettisena esimerkkinä opinnäytetyön yhteydessä siitä millaisia filttereitä on mahdollista itse suunnitella ja luoda filttereiden suunnitteluohjelmilla. AR-filtteriesimerkkien avulla pyritään tuomaan esille se, millaisia AR-filtterikategorioita on olemassa, jotta filttereitä olisi helpompi tunnistaa, luokitella ja käyttää oikeisiin tarkoituksiin.

Opinnäytetyössä pohditaan muun muassa AR-filttereiden potentiaalista mahdollisuutta osana brändin markkinointia sekä miten filttereitä hyödyntämällä voi lisätä osallistavaa markkinointia brändin ja kuluttajien välille. Tekstissä pohditaan myös filttereiden käyttöön liittyviä eettisiä kysymyksiä ja sitä muuttuuko mediasisällön viesti tai uskottavuus, mikäli filttereitä käytetään sosiaaliseen mediaan julkaistavissa mediasisällöissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste