Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuratointityökalun hyödyntäminen Emotion-myymäläketjun valikoiman rakentamisessa

Helander, Nea (2023)

 
Avaa tiedosto
Helander_Nea.pdf (385.3Kt)
Lataukset: 


Helander, Nea
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060822857
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe oli tarvelähtöinen, ja työn toimeksiantajana toimi Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan ketjuohjauksen kauneuden organisaatio. Opinnäytetyön tarkoituksena oli hyödyntää kuratointityökalua päivittäisen hygienian tuoteryhmäalueen kuratoinnissa. Päivittäisen hygienian tuoteryhmäalue koettiin liian laajaksi pienten Sokos Emotion-myymälöiden hyllytiloihin nähden. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada ehdotus uudesta päivittäisen hygienian tuoteryhmäalueen tuotelukumäärästä, joka vastaa uuden Emotion konseptin mukaisia hyllytiloja. Toimeksiannon toteuttamiseen käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, eli määrällistä tutkimusta, jossa saadut tulokset analysoitiin teoreettista viitekehystä hyödyntäen.

Opinnäytetyön viitekehyksessä käsiteltiin valikoiman hankintatoimen näkökulmasta oleellisia osa-alueita kuten valikoiman kehittämistä ja tilanhallintaa. Valikoiman kehittämiseen liittyy oleellisesti kuluttajat ja heidän ostokäyttäytymiseensä vaikuttavat tekijät. Viitekehyksessä käytiin läpi keskeisimpiä käsitteitä liittyen kuluttajien ostopäätökseen vaikuttavista tekijöistä. Kuratointityökalun antamien tulosten myötä saatiin uudet tuotelukumääräehdotukset päivittäisen hygienian tuoteryhmäalueelle. Saatujen tulosten myötä pohdittiin, miten valikoimaa voitaisiin kehittää ja mitä tekijöitä valikoiman kehittämisessä tulisi ottaa huomioon. Työssä annettiin kehitysehdotuksia valikoiman kehittämiseksi esimerkiksi kilpailija-analyysin avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste