Sporttibrändin kampanjasuunnitelma
Jäntti, Deniz (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060822998
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060822998
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää sporttibrändille kampanjasuunnitelma vuoden 2023 jääkiekon MM-kisoihin. Tavoitteena oli luoda brändille toimiva suunnitelma, jota brändi pystyisi halutessaan käyttämään hyödyksi tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin suunnittelua ja brändiä.
Työn toiminnallisen osan kampanjasuunnitelma toteutettiin työssä kilpailijabenchmarkingin havaintojen pohjalta. Työssä tarkastellaan urheiluvaatetusalan johtavia brändejä ja näiden kampanjoita. Benchmarkkaamisen havaintojen perusteella kehitettiin kampanjasuunnitelma brändille.
Tuloksena opinnäytetyölle syntyi sporttibrändin kampanjasuunnitelma, jota voidaan käyttää tulevaisuuden markkinointikampanjoita suunniteltaessa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin suunnittelua ja brändiä.
Työn toiminnallisen osan kampanjasuunnitelma toteutettiin työssä kilpailijabenchmarkingin havaintojen pohjalta. Työssä tarkastellaan urheiluvaatetusalan johtavia brändejä ja näiden kampanjoita. Benchmarkkaamisen havaintojen perusteella kehitettiin kampanjasuunnitelma brändille.
Tuloksena opinnäytetyölle syntyi sporttibrändin kampanjasuunnitelma, jota voidaan käyttää tulevaisuuden markkinointikampanjoita suunniteltaessa.