Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Impacts of Employer Branding

Kiuru, Aino (2023)

 
Avaa tiedosto
Kiuru_Aino.pdf (5.881Mt)
Lataukset: 


Kiuru, Aino
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061023379
Tiivistelmä
Työnantajamielikuva kertoo, millaisena työnantajana yritys nähdään. Ennen kaikkea sitä ovat rakentamassa yrityksen työntekijät, sillä heidän kokemuksensa työnantajasta merkitsee paljon uusien rekrytoinneissa. Tänä päivänä vetovoimainen työnantajakuva onkin yksi yrityksen merkittävimmistä kilpailueduista uusien osaajien houkuttelemisessa taloon.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on analysoida työnantajamielikuvan rakentamiseen vaikuttavia tekijöitä Neste K Gammelbackassa ja toteuttaa työnantajamielikuvaa vahvistava rekrytointiprosessi. Neste K Gammelbackan nykyinen kauppias tilasi rekrytointiprosessin kirjoittajalta. Rekrytointiprosessi toimii itsessään opinnäytetyön tiedonhankintamenetelmänä, sillä se tuottaa sekä kvalitatiivista että numeraalista näyttöä työnantajamielikuvan rakentamisen tueksi. Kahtena pääasiallisena menetelmänä kirjoittaja käytti avointa haastattelua sekä osallistuvaa havainnointia. Opinnäytetyön tavoitteena on myös etsiä uusia tapoja kehittää Neste K Gammelbackan työnantajamielikuvaa tekemällä siihen liittyviä harjoituksia yhdessä henkilöstön kanssa.

Teoriaosuus käsittää alleen rekrytoinnin, organisaatiokulttuurin sekä työntekijöiden sitoutumisen ja tutkii näiden suhdetta työnantajamielikuvaan. Opinnäytetyön lopputulos esittelee rekrytointiprosessin tulokset sekä sen varrella tapahtuneet havainnoinnit ja löydökset.
 
The concept of employer brand refers to the image of the company as an employer. Above all, it is the employees who build it because their experience with the employer is valuable when recruiting new people. Today, an effective employer brand is one of the company's most significant competitive advantages in attracting new talent.

The main purpose of this thesis is to analyze the factors that influence the employer brand at Neste K Gammelbacka and create a recruitment process that strengthens employer brand building. Neste K Gammelbacka's current retailer commissioned the recruitment process description. The produces both qualitative and quantitative data which supports the drawing up the employer brand. The author used open interview and participant observation as the main methods. Another objective of the thesis is to map new ways for employer brand building by carrying out related practices together with the employees of Neste K Gammelbacka.

The theory section reviews the concepts of recruitment, organizational culture, and employee commitment and examines their relationship with the employer brand. The outcome of the thesis shows the results of the recruitment process as well as the observations and findings.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste