Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointistrategia taloushallinnon palveluyritykselle : case: yritys X

Toivonoja, Minna (2023)

 
Avaa tiedosto
Toivonoja_Minna.pdf (2.428Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Toivonoja, Minna
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061323695
Tiivistelmä
Jokainen yritys tarvitsee toiminnalleen päämäärän. Markkinointistrategia kertoo, kuinka haluttuun päämäärään päästään. Käytännössä markkinointistrategian ja -suunnitelman avulla toteutetaan määriteltyä liiketoimintastrategiaa.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kuvata markkinointistrategian muodostamisprosessi ja luoda toimeksiantajalle digitaalisen markkinoinnin toimintasuunnitelma, jolla kasvuun tähtäävä liiketoiminnan strategiaa voidaan toteuttaa.

Kehittämistyössä yrityksen tilannetta tutkittiin eri analyysimenetelmillä ja asiakaskyselyllä, johdon haastattelulla sekä toteutettiin useita ideariihiä asiakassegmentoinnin ja ydinviestin selvittämiseksi. Aineistonkeruumenetelminä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua, ideariihi-työskentelyä ja asiakaskyselyä. Sekundäärisinä aineistoina tutustuttiin Taloushallintoliiton tekemään tutkimukseen yrityksen kilpailukykyyn vaikuttavista tekijöistä ostettaessa ulkoistettua taloushallinnon palvelua ja erialisiin tulevaisuustutkimuksiin, joista voidaan ennakoida vaikuttavia trendejä toimialalla tapahtuviin ja ennakoitaviin muutoksiin. Näiden menetelmien avulla ja markkinoinnin suunnittelun Sostac -mallia soveltaen määriteltiin yrityksen markkinointistrategia sekä tehtiin yritykselle digitaalisen markkinoinnin suunnitelma.

Kehittämistyössä saatiin aikaan kasvua tukeva markkinointistrategia ja sitä toteuttava markkinointisuunnitelma. Tuotokset ja työ kokonaisuudessaan vahvistavat yrityksen kilpailuetua ja markkinointiviestinnässä korostuu haluttu ydinviesti. Työn avulla yritys voi toteuttaa arjessa markkinoinnin toimenpiteitä, jotka tukevat asiakaskeskeistä toimintatapaa ja auttavat kasvumarkkinoinnin toteuttamisessa. Luodun markkinointistrategian avulla yrityksen markkinointiviestinnälle on määritelty säännöt ja suunta, joka auttaa organisaation sitouttamisessa yhteiseen tavoitteeseen tavoitellessaan kasvua.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste