Kiinteistönvälittäjän henkilöbrändin kehittäminen
Kosunen, Jenni (2023)
Kosunen, Jenni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023062124278
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023062124278
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty kiinteistönvälittäjälle yritykseen Bo LKV Tampereelle, joka toimii toimeksiantajana. Bo LKV on kiinteistönvälitysyritys, jolla on 15 toimipaikkaa ympäri Suomea. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä sisältöstrategiasuunnitelma, joka kehittää kiinteistönvälittäjän henkilöbrändiä ja sosiaalisen median kanavaa Instagramia. sisältöstrategian on tarkoituksena toimia sisältömarkkinoinnin perustana, joka ylläpitää henkilöbrändiä ja kehittää sitä haluttuun suuntaan. Strategian haluttiin selkeyttävän kiinteistönvälittäjän sosiaalisen median toimintaa, tuomaan esiin parhaita asiakaskohderyhmiä, jotka ovat tärkeitä suuntaviivoja markkinoinnille. Opinnäytetyö on tehty vastaamaan kiinteistönvälittäjän tarpeita, jonka vuoksi sisältöstrategiassa on huomioitu sisältöjen suunnittelua. Opinnäytetyö on rajattu sosiaalisen median kanavassa Instagramissa tapahtuvaan digitaaliseen markkinointiin.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen. Työ pitää sisällään tutustumisen aihealueeseen, toimeksiantajan esittelyyn, teoreettisen perustan, sisältöstrategian esittelyn ja pohdinnan opinnäytetyön onnistumisesta. Toimeksiantajan esittelyssä on käyty läpi Bo LKV toimintaa kiinteistönvälitysyrityksenä. Esitetään aiheenvalinta ja sen tarkoitus. Teoreettisessa osuudessa on esitelty henkilöbrändin teoriaa, sen yhteyttä sisältöstrategiaan ja sisältöstrategian tekemiseen. Toiminnallisessa osuudessa esitetään, kuinka kiinteistönvälittäjälle on luotu sisältöstrategia ja sen sisältö. Sisältö on kohderyhmien, tavoitteiden, tone of voicen, jakelukanavan, sisältöarvojen ja läpikäyntiä.
Opinnäytetyön aihe on valittu oman yrityksen asiakasryhmän tutustumisen hyödyn ja oman kiinnostuksen perusteella. Työtä on aloitettu tekemään tammikuussa 2023 ja valmistunut toukokuussa 2023.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen. Työ pitää sisällään tutustumisen aihealueeseen, toimeksiantajan esittelyyn, teoreettisen perustan, sisältöstrategian esittelyn ja pohdinnan opinnäytetyön onnistumisesta. Toimeksiantajan esittelyssä on käyty läpi Bo LKV toimintaa kiinteistönvälitysyrityksenä. Esitetään aiheenvalinta ja sen tarkoitus. Teoreettisessa osuudessa on esitelty henkilöbrändin teoriaa, sen yhteyttä sisältöstrategiaan ja sisältöstrategian tekemiseen. Toiminnallisessa osuudessa esitetään, kuinka kiinteistönvälittäjälle on luotu sisältöstrategia ja sen sisältö. Sisältö on kohderyhmien, tavoitteiden, tone of voicen, jakelukanavan, sisältöarvojen ja läpikäyntiä.
Opinnäytetyön aihe on valittu oman yrityksen asiakasryhmän tutustumisen hyödyn ja oman kiinnostuksen perusteella. Työtä on aloitettu tekemään tammikuussa 2023 ja valmistunut toukokuussa 2023.