Guide for event management of music festival : Case study Rocky BD
Toivanen, Leena (2014)
Toivanen, Leena
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023063024396
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023063024396
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin yritykselle Rocky BD tarkoituksena luoda opas tapahtumajohtamiseen ja tapahtumamarkkinointiin. Opinnäytetyön aiheet koottiin antamaan tarpeelliset tiedot musiikkifestivaalin järjestämiseen Kokkolassa. Festivaaliin kuuluu esityksiä päiväaikaan ulkona sekä yöaikaan yökerhossa. Aiheet valittiin vastaamaan toimeksiantajan tarpeita sekä resursseja.
Tapahtuman johtamista käsittelevään lukuun kuului tapahtumajohtamisen määritelmä ja tapahtuman konseptin luonti. Tapahtuman vaikutukset ja riskin hallinta käsitellään lyhyesti. Tapahtuman markkinointia käsittelevään lukuun sisältyy markkinointisuunnitelma ja teoriaosuus sponsorointosopimuksista. Opas tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen on opinnäytetyössä viimeisenä. Tähän oppaaseen sisältyy käytännön ohjeita muun muassa budjetoinnista ja lakisäännöksistä. Oppaaseen kuuluu myös terveys- ja turvallisuussäännöt ja -ohjeet. Toimeksiantaja ja tekijä loivat yhdessä ehdotuksen mahdolliselle markkinointisuunnitelmalle ja suunnitelman sponsoreiden hankintaan.
Tapahtuman johtamista käsittelevään lukuun kuului tapahtumajohtamisen määritelmä ja tapahtuman konseptin luonti. Tapahtuman vaikutukset ja riskin hallinta käsitellään lyhyesti. Tapahtuman markkinointia käsittelevään lukuun sisältyy markkinointisuunnitelma ja teoriaosuus sponsorointosopimuksista. Opas tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen on opinnäytetyössä viimeisenä. Tähän oppaaseen sisältyy käytännön ohjeita muun muassa budjetoinnista ja lakisäännöksistä. Oppaaseen kuuluu myös terveys- ja turvallisuussäännöt ja -ohjeet. Toimeksiantaja ja tekijä loivat yhdessä ehdotuksen mahdolliselle markkinointisuunnitelmalle ja suunnitelman sponsoreiden hankintaan.