Yrityskuva ja viestinnän suunnittelu : Case Nini's Oy
Mäkeläinen, Anne (2014)
Mäkeläinen, Anne
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023070424480
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023070424480
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on viestinnän suunnittelu yrityskuvan vahvistamisen näkökulmasta. Työn toimeksiantaja on kokkolalainen asusteiden tukkukauppa Nini's Belt Oy. Yrityskuvan ja sen tunnistettavuuden lähtökohtana on visuaalinen viestintä. Visuaalisuus on yhä tärkeämpi osa yrityksen viestintää ja keino erottua kilpailijoista. Monien yrityksen toimintojen tulisi nojata hallitumpaan yrityskuvaan ja monia erillisiä toimintoja voidaan integroida niiden tavoitteiden ollessa yhteiset.
Tässä opinnäytetyössä perehdytään yrityskuvaan, sen hallintaan, visuaaliseen suunnitteluun sekä integroituun viestintään toimeksiantajan case-esimerkkien kautta. Opinnäytetyö on määritelmältään toiminnallinen ja rakenteeltaan topikkipohjainen eli teemallinen. Teemojen mukaisesti teoriaosuus sovelletaan käytäntöön toimeksiantajan kehitystarpeiden mukaan. Opinnäytetyön toiminnallisten Case-esimerkkien kautta on toteutettu suunnitelma uudesta verkkosivusta ja suunnitelma yritysblogista.
Tässä opinnäytetyössä perehdytään yrityskuvaan, sen hallintaan, visuaaliseen suunnitteluun sekä integroituun viestintään toimeksiantajan case-esimerkkien kautta. Opinnäytetyö on määritelmältään toiminnallinen ja rakenteeltaan topikkipohjainen eli teemallinen. Teemojen mukaisesti teoriaosuus sovelletaan käytäntöön toimeksiantajan kehitystarpeiden mukaan. Opinnäytetyön toiminnallisten Case-esimerkkien kautta on toteutettu suunnitelma uudesta verkkosivusta ja suunnitelma yritysblogista.